• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95050107219
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

انتخاب 3 هتل و خانه سنتی کاشان به عنوان برترین مراکز اقامتی ایران

انتخاب 3 هتل و خانه سنتی کاشان به عنوان برترین مراکز اقامتی ایران

ایسنا/اصفهان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: درخواست برای ایجاد اقامتگاه های  سنتی به شدت افزایش یافته است و این اقامتگاه‌ها موجب مرمت بناها و ایجاد فرصت سرمایه گذاری می‌شود.

فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص انتخاب سه هتل و خانه سنتی در کاشان به عنوان برترین مراکز اقامتی ایران در یکی از مجلات گردشگری، اظهار کرد: توسعه گردشگری در کالبد تاریخ در دستور کار میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان قرار دارد و به سرعت پیگیر افزایش این مدل اقامتگاه‌ها هستیم.

وی افزود: ایجاد اقامتگاه در مناطق و ابنیه تاریخی موجب مرمت بنا و بازسازی و تمیزکاری آن می‌شود و هم چنین این مکان ها را به فرصت‌هایی برای سرمایه گذاری تبدیل می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان ابتدا کاشان وارد این زمینه شد و در اصفهان و در شهرستان‌های دیگر هم تبدیل ابینه تاریخی به اقامتگاه های بوم گردی در حال افزایش است.

الهیاری تصریح کرد: در جلسات موافقت اصولی با صدور مجوز برای تعداد قابل توجهی از هتل‌ها، بوم گردی‌ها سنتی مورد موافقت قرار گرفته‌ است و در آینده شاهد افزایش رستوران‌ها، هتل‌ها و اقامتگاه های بوم گردی‌ در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حمایت اداره کل و میراث فرهنگی و گردشگری از این طرح‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: تا به امروز تعداد قابل توجهی در خواست مجوز برای ایجاد چنین مکان هایی داده شده است که بیشتر آن‌ها به هتل سنتی و بوم گردی‌ها اختصاص دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: روستاها نیز برای ساخت هتل‌ها و بوم گردی‌ها مد نظر قرار دارند و به سرعت شهرهای با بافت سنتی مثل اردستان و نائین در حال ساخت این اقامت گاه‌ها هستند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha