• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95050107221
  • منبع : نمایندگی سمنان

سرخه، قطب تولید زیتون در استان سمنان

سرخه، قطب تولید زیتون در استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سرخه از وجود بزرگترین منطقه کشاورزی استان سمنان در شهرستان سرخه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدامیر رضوی امروز در دیدار با علی‌محمد مویدی‌زاده، سرپرست فرمانداری شهرستان سرخه با اشاره به اقدامات و عملکرد این اداره در سطح شهرستان اظهار کرد: شهرستان سرخه یکی از بزرگترین مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری در استان است که از ظرفیت قابل توجهی در حوزه کشاورزی برخوردار است.

وی به اقلیم متفاوت آب و هوایی این شهرستان اشاره و اضافه کرد: بزرگترین باغات زیتون استان در این منطقه احداث شده و همین سرخه را به قطب تولید زیتون در استان سمنان تبدیل کرده است.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سرخه همچنین به بحث دام و طیور در این شهرستان پرداخت و افزود: این شهرستان 35درصد تولیدات گوشت طیور استان را در اختیار دارد .

رضوی ادامه داد: سرخه با 70  واحد مرغداری گوشتی و 12واحد مرغ تخم‌گذار نقش مهمی در تولید گوشت سفید دارد.

وی گفت: شهرستان سرخه با دارا بودن تعداد زیادی روستای فعال در بخش کشاورزی در تولید محصولاتی از قبیل خربزه،انار و زیتون شاخص بوده و با توجه به پتانسیل آب و هوایی این منطقه، بزرگترین منطقه کشاورزی در استان در این شهرستان در زمینی به مساحت 500 هکتار ایجاد شده که هم‌اینک نیز در حال توسعه است.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: 325 هکتار باغات زیتون،120  هکتار باغات پسته و40 هکتار باغات انار در این مجموعه احداث شده است.

مویدی‌زاده، سرپرست فرمانداری شهرستان سرخه نیز با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در بحث کشاورزی و توسعه مناطق روستایی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که با حمایت و توسعه مناطق روستایی،صنعت کشاورزی و دام و طیور کشور را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه و اشتغال پایدار در کشور در گرو نگاه به روستائیان است اضافه کرد: روستائیان، کشاورزان و دامداران نیروی محرکه اقتصاد کشور در بخش تولیدات داخلی و رسیدن به خودکفایی هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرخه ادامه داد: در دولت تدبیر و امید در راستای پیشرفت و توسعه کشور و همچنین اقدام عملی در اقتصاد مقاومتی و حمابت از تولیدات داخلی اقدامات و تهمیدات مطلوبی در زمینه حمایت از بخش کشاورزی،دامداری در سطح کشور انجام داده است.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha