• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95050107333
  • منبع : نمایندگی زنجان

استفاده از تردمیل نیاز به مهارت‌های آموزشی دارد

استفاده از تردمیل نیاز به مهارت‌های آموزشی دارد

ایسنا/زنجان یک پزشک ورزشی اظهار کرد: استفاده از تردمیل نیاز به مهارت‌های آموزشی دارد.

فرهاد صفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به اینکه امروزه استفاده از ابزارهای ورزشی در جهت کاهش وزن در خانه افزایش یافته، استفاده از تردمیل نیز رونق چندانی یافته است.

وی ادامه داد: تردمیل یک وسیله تخصصی برای ورزش است که به طور معمول برای بهبود فاکتور توان هوازی (بیوتومکس) به افراد خصوصا ورزشکاران توصیه می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه استفاده از تردمیل برای افراد به شیوه متفاوتی است، ادامه داد: افراد باید توان خود را در استفاده از این وسیله در نظر بگیرند و شرایط بهینه برای بهره‌مند شدن از آن‌را فراهم کنند تا باعث آسیب جسمی خود نشوند.

این کارشناس حوزه ورزشی خاطرنشان کرد: مطمئنا توان ورزشکاری که در زمینه قهرمانی کار می‌کند با فردی که تنها برای لاغری از این وسیله استفاده می‌کند، متفاوت است، بنابراین کسانی که به هر نحو از این وسیله استفاده می‌کنند باید فاکتورهایی را در نظر بگیرند.

وی در این خصوص ادامه داد: ورزشکاران به سبب آمادگی جسمی خود می‌توانند با سرعت و مدت زمان بیشتری از این ابزار استفاده کنند، ولی توصیه می‌شود افراد عادی که تنها برای کاهش وزن از این وسیله استفاده می‌کنند شرایط جسمانی خود را در نظر بگیرند و سرعت و همچنین مدت زمان دستگاه استفاده از تردمیل را مشخص کنند.

صفری با تأکید بر اینکه معمولا استفاده از این دستگاه در بین افرادی که در زمینه قهرمانی فعالیت داشته و کسانی که قصد کاهش وزن دارند رایج است، گفت: با استفاده از این دستگاه، فاکتورهای استقامتی در یک ورزشکار سنجیده می‌شود و یک ورزشکار برای افزایش توان استقامتی خود نیاز به استفاده از این دستگاه دارد و به همین سبب از مهارت‌های اموزشی در این زمینه بهره می‌برد.

این پزشک ورزشی با اشاره به اینکه افرادی که نیاز به آگاهی در این خصوص دارند می‌توانند به مشاوران تربیت بدنی مراجعه کنند، اظهار کرد:با توجه به اینکه غالبا افراد در استفاده از تردمیل دچار مشکلاتی شده و این مشکلات در برخی مواقع باعث آسیب جسمی به قسمت‌هایی از بدن نظیر زانو و ساییدگی غضروف‌ها می‌شود، بهتر است افراد قبل از شروع به کار از یک متخصص و یا فارغ‌التحصیل های تربیت بدنی در این زمینه مشاوره بگیرند که دچار مشکل نشوند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha