• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050107361
  • خبرنگار : 71089

نخست‌وزیر ترکیه: برخی پادگان‌های آنکارا به خارج از شهر منتقل می‌شوند

نخست‌وزیر ترکیه: برخی پادگان‌های آنکارا به خارج از شهر منتقل می‌شوند

نخست وزیر ترکیه با اشاره به انجام اصلاحات در ارتش این کشور گفت: پادگانهای آنکارا به خارج از این شهر انتقال می‌یابند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ملیت، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی در نشست اعضای حزب عدالت و توسعه در پارلمان اعلام کرد: روز دوشنبه با رهبران احزاب اپوزیسیون دیدار کرده و اطلاعاتی درباره روند اقدامات انجام شده با آنها در میان گذاشته شد.

وی ادامه داد: قرار است روز یکشنبه رئیس جمهوری کشورمان در استانبول گردهمایی دموکراسی برگزار کند. در این گردهمایی تمام اعضای حزب عدالت و توسعه شرکت خواهند کرد. از آنجایی که امروز روز وحدت است از حزب مردم جمهوری خواه و جنبش ملی گرا نیز می‌خواهم در این گردهمایی شرکت کنند.

ییلدیریم گفت: ما به دنبال پاکسازی ویروس از تمام ساختارهای دولتی هستیم و نخواهیم گذاشت که کوچکترین کوتاهی در این باره انجام شود. در همین راستا 35 موسسه درمانی بهداشتی، 1045 موسسه آموزشی 15 دانشگاه و 29 سندیکا به دلیل ارتباط با فتح الله گولن بسته شدند.

نخست‌وزیر ترکیه تصریح کرد: تاکنون کودتاهای مختلفی در کشور انجام شده بود اما در این کودتا برای اولین بار مکان‌هایی مانند پارلمان کشور بمباران شد. چنین افرادی در واقع به یادبود مصطفی کمال آتاتورک خیانت کردند هیچ یک از کودتاچیان طرفدار آتاتورک نیستند و نمی‌توان آنها را کمالیسم نامید در واقع این افراد فرزند این وطن نیستند.

وی در ادامه با اشاره به بازسازی نیروهای مسلح ترکیه گفت: در حال حاضر تلاش می‌کنیم که نیروهای مسلح ترکیه به جایگاه اصلی خود بازگردانده شوند. در همین راستا برخی اصلاحات در دادگاه و قضات نظامی انجام داده‌ایم. در همین راستا قضاوت در امور نظامی تحت نظارت وزارت دفاع قرار گرفت، دادگاه عالی نظامی برداشته می‌شود که برای انجام این کار نیاز به اعمال برخی تغییرات در قانون اساسی وجود دارد.

ییلدیریم در ادامه اعلام کرد: پایگاه نظامی آکینجی بسته می‌شود. همچنین پادگان‌هایی که تانک‌های به خیابان آمده در شب کودتا از این پادگانها خارج شده بودند به خارج از شهر منتقل می‌شوند. بر همین اساس دیگر در مراکز شهرها تانک وجود نخواهد داشت. زیرا در شهرها هیچ تهدیدی وجود ندارد و بیشتر تهدیدات علیه ترکیه در مرزهایش است و تلاش خواهیم کرد که از کشورمان در برابر تهدیدهای خارجی دفاع کنیم. برای تقویت نیروهای مسلح کشور همه تلاش خود را انجام داده و این نیروها را به حالت آماده باش درمی‌آوریم.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین از بسته شدن آشیانه‌های پروازی نظامی در آنکارا خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به حملات پ ک ک در نواحی جنوب شرقی ترکیه گفت: گروه تروریستی برادر سازمان تروریستی فتح الله گولن این روزها ظالمانه علیه ترکیه حمله می‌کند آنها موفق نخواهند شد. تلاش خواهیم کرد که پ.ک.ک دیگر مشکل این کشور نباشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha