• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95050107779
  • منبع : نمایندگی زنجان

استاندار زنجان:

دغدغه‌های کارگران «ایران ترانسفو» در حال پیگیری است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: با اقدامات انجام شده، هیچ نگرانی ای برای شرکت ایران ترانسفو وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، جمشید انصاری که دیروز به سمت رییس سازمان اداری و استخدامی منصوب شده شامگاه دیروز در بیست و ششمین نشست دولت و بخش خصوصی افزود: تغییراتی که در سمت من ایجاد شده بر اساس تشخیص و صلاح‌دید رئیس‌جمهور بوده است و خود به شخصه علاقه‌مند به این جابه‌جایی نبودم ولی در هر صورت مطیع دستور رئیس‌جمهور هستیم و در این مدت سعی کرده‌ایم بخشی از برنامه‌ها را به نتیجه برسانیم.

وی در رابطه با آنچه که در هفته گذشته در شرکت ایران ترانسفو اتفاق افتاده است، عنوان کرد: شرکت ایران ترانسفو یکی از 50 شرکت بزرگ کشور و از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی و تولیدی کشور است و اهمیت زیادی برای صنعت برق و اقتصاد کشور دارد و بی‌تردید مسوولان استانی نسبت به این مساله بی‌تفاوت نیستند و کسی از کنار این موضوع به راحتی نخواهد گذشت.

استاندار زنجان افزود: هیچ موضوع نگران‌کننده‌‌ای نسبت به شرکت ایران ترانسفو وجود ندارد ولی ممکن است که کارگران دغدغه‌هایی را داشته باشند که این مسائل در حال پیگیری است و در برخی موارد شاهد این موضوع بودیم که برخی در فضای مجازی برخلاف آنچه که از نیات و اهداف کارگران اعتصاب کننده بوده است مطالبی را بیان کرده‌اند و نیز اعتصاب و تعطیلی خطوط تولید برخلاف بیانات رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است و شاید در هر بخش اقدام و عمل مفهومی دارد ولی در هیچ بخشی تعطیلی و اعتصاب به معنای اقدام و عمل و اقتصاد مقاومتی نیست.

انصاری خاطرنشان کرد: جلساتی با حضور شورای اسلامی کار، مجموعه دستگاه‌های ذی‌ربط و مدیران برگزار و مطالبات این کارگران که حول محور سه موضوع بود، بررسی شد. یکی از این سه مطالبات اعتراض به واگذاری حدود 30 درصد از سهام دولت و موضوع دوم اعتراض مربوط به توزیع سود سال 94 و موارد مربوط به آن بوده و مورد سوم نیز اعتراض در رابطه با فروش اموال شرکت بوده است.

وی با اشاره به پیگیری این موضوعات از طریق قانونی، خاطرنشان کرد: شخصاً روز گذشته نامه‌ای را به وزیر اقتصاد که دبیر شورای عالی واگذاری سهام دولت و تنها مرجع بازنگری در این رابطه است، ارسال کردم که با توجه به نگرانی‌های کارگران این موضوعات مورد بررسی قرار گیرد.

انصاری با اشاره به سوء استفاده‌های صورت گرفته در فضای مجازی، یادآور شد: در رصدهایی که انجام شده است، برخی به دنبال رسیدن به اهداف خود از این طریق هستند و می‌خواهند از گل‌آلودتر کردن این آب برای خود ماهی بگیرند.

استاندار زنجان با اشاره به شرایطی که برای سرمایه‌گذاری در استان انجام شده است، گفت: این‌گونه اعتصاب‌ها به روند سرمایه‌گذاری صدمه می‌زند و این آسیب در شرایطی است که زمینه حضور سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: استان زنجان به قطب فناوری‌ اطلاعات تبدیل خواهد شد و این در حالی است که هم‌اکنون قطب برق است و رتبه دوم برق کشور و رتبه اول تولید را نیز در اختیار دارد و تلاش داریم که با این ظرفیت موجود به قطب الکترونیک نیز تبدیل شویم.

در ادامه این جلسه، رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز گفت: انتصاب استاندار زنجان به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تازه احیاشده اداری و استخدامی کشور، هم جای خوشحالی و هم ناراحتی دارد، زیرا اولا این انتصاب افتخار دیگری برای استان است و لی از طرف دیگر نبود جمشید انصاری در استان خسارتی برای استان محسوب می‌شود.

غلامحسین جمیلی ادامه داد: گاهی در وضعیت صنایع و واحدهای تولیدی اتفاقاتی می‌افتد که موجب تحمیل سختی به این واحدها می‌شود و این موارد از اعمال برخی قوانین و مقررات، سخت‌گیری‌های داخل و عدم دسترسی به تکنولوژی‌ها متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌حل این قبیل مشکلات نیز مشخص شده است و این راه مراجعه به قانون و مراجع قانونی است و فشار بر مدیریت نه تنها این مشکل را حل نمی‌کند، بلکه وضعیت را بدتر می‌کند.

در ادامه این جلسه، رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به خرید محصولات کشاورزی گفت: مطالبات پرداخت نشده کشاورزان از سوی سازمان جهادکشاورزی و استانداری زنجان در حال پیگیری است و این مطالبات کشاورزان برای همه در کشور وجود دارد و در حال حاضر میزان مطالبات در کشور 117 هزار میلیارد تومان است که 60 درصد آن پرداخت شده است.

حسین جعفری ادامه داد: مطالبات کشاورزان استان زنجان نیز 250 میلیارد تومان است که 460 میلیارد تومان آن پرداخت شده و مطالبات کلزاکاران استان نیز در حال حاضر به صورت کامل پرداخت شده است.

وی با اشاره به خرید جو از کشاورزان، عنوان کرد: در سال زراعی جاری 4500 تن محصول جو از کشاورزان خریداری شده است که روند فروش آن نیز در بورس انجام می‌شود و در هفته آینده نیز سه‌هزار تن جو از کشاورزان استان خریداری خواهد شد.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha