• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 95050107900
  • منبع : کانون پرورش فکری کودکان

«کودکان تشنه‌اند...» شعار سال شد

«کودکان تشنه‌اند...» شعار سال شد

«کودکان تشنه‌اند...» به‌عنوان شعار هفته‌ی ملی کودک در سال ۱۳۹۵ تعیین شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کانون، اعضای شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته‌ی ملی کودک در دومین نشست هم‌اندیشی برنامه‌های هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک، علاوه بر تعیین شعار امسال، اسامی روزهای این هفته را اعلام کردند.

برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک امسال با نگاه به آیین‌های دینی و مذهبی ماه محرم از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه در سراسر کشور اجرا می‌شود. ۱۵ مهرماه و در اولین روز این هفته با عنوان «خانواده و مهربانی در زندگی کودک امروز» و ۱۶ مهرماه به نام «باورهای دینی و مسوولیت‌ اجتماعی در زندگی کودک امروز» نام‌گذاری شده است.

همچنین شورای برنامه‌ریزی هفته‌ی ملی کودک برای روزهای ۱۷ تا ۲۱ مهرماه امسال به ترتیب اسامی «میراث فرهنگی و دوستی با طبیعت در زندگی کودک امروز»، «امنیت و سلامت در زندگی کودک امروز»، «دانش، آگاهی، کتاب و فضای مجازی در زندگی کودک امروز»، «گذشت و فداکاری در زندگی کودک امروز» و «شجاعت و سخاوت در زندگی کودک امروز» را انتخاب کرده است.

در ابتدای این نشست، محمدعلی شامانی - مشاور مدیرعامل و دبیر کمیته‌ی هماهنگی با سازمان‌ها و نهادها - گفت: با انتصاب محسن حموله به مسوولیت دبیرخانه هفته‌ی ملی کودک از سوی مدیرعامل کانون، از این پس فعالیت این دبیرخانه گسترش می‌یابد و ارتباط‌های بیشتر و موثرتری با اعضای این شورا برای هرچه بهتر برگزار شدن این هفته برقرار خواهد شد.

در ادامه این نشست، فیلم کوتاهی از فعالیت‌های کتابخانه‌های سیار کانون به‌نمایش درآمد و علیرضا حاجیان‌زاده - مدیرعامل کانون - در توضیح آن گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر ۹۴۲ مرکز فرهنگی‌ - هنری در سراسر کشور دارد که از این میان، ۱۲۰ مرکز سیار روستایی و شهری است که خدمات فرهنگی‌ - هنری کانون را به کودکان روستایی و مناطق محروم حاشیه‌ شهرها ارائه می‌کنند.

او با اشاره به توسعه‌ی این مراکز به‌عنوان یکی از سیاست‌های اصلی کانون، افزود: هفته‌ی ملی کودک فرصت مناسبی برای هم‌افزایی میان سازمان‌ها و ارگان‌هایی است که به‌شکل مستقیم یا غیرمستقیم برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل کانون از اعضای این شورا خواست در صورتی که فیلم یا مستنداتی از فعالیت‌های سازمان خود در این حوزه دارند، در نشست‌های آینده آن‌ها را برای اعضای شورا ارائه کنند تا با اطلاع بیشتر از فعالیت‌ سایر سازمان‌ها، برنامه‌ریزی‌های بهتری انجام شود.

نشست شورای هماهنگی با حضور دبیران کمیته‌ها و نمایندگانی از شهرداری، پلیس راهور ناجا، انجمن تصویرگران ایران، شورای کتاب کودک، مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، هلال احمر، محیط زیست، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی ۱۲ مرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ - هنری کانون برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha