• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95050107909
  • خبرنگار : 71342

رئیس شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما خبر داد:

دیدارهای سینماگران با فراکسیون‌های مجلس ادامه دارد

دیدارهای سینماگران با فراکسیون‌های مجلس ادامه دارد

رئیس شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما از تشکیل هیأتی مرکب از نمایندگان این شورا و کانون کارگردانان سینما برای اطلاع‌رسانی شرایط سینمای ایران به رده‌های مختلف مسئولان خبر داد.

سیدغلامرضا موسوی با اعلام این خبر به ایسنا گفت:‌ چندی پیش شورای مشترکی از نمایندگان کانون کارگردانان سینما و شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما تشکیل شد که براساس شرایط، وظیفه این شورا اطلاع دادن وضعیت سینمای ایران به رده‌های مختلف مسئولان است و تاکنون دیدارهای متعددی با نمایندگان قوه قضاییه و مجریه داشته‌ایم و طبیعتا در ادامه نیز می‌بایست با نمایندگان محترم مجلس ملاقات‌هایی داشته باشیم.

وی با اشاره به دیداری که اخیرا میان اعضای این هیأت و محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی انجام شده است، توضیحاتی درباره بحث‌های صورت گرفته در این جلسه ارائه کرد.

به گفته این تهیه کننده سینما که خود به عنوان رییس شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما  در این دیدار  حضور داشته است، علیرضا داودنژاد و منوچهر شاهسواری به عنوان دیگر اعضای این شورا، مازیار میری به عنوان نماینده کانون کارگردانان و فرشته طائرپور رییس کانون تهیه‌کنندگان سینما از دیگر سینماگران حاضر در این ملاقات بوده‌اند.

موسوی ادامه داد: این دیدار به نیت ارایه توضیحاتی درباره واقعیت و شرایط مختلف سینمای ایران برگزار شد و امیدواریم در آینده نیز جلسه‌ای با دکتر جلالی رئیس فراکسیون ولایت مجلس و نیز رئیس مرکز پژوهش مجلس داشته باشیم و درخواست خود را هم برای انجام این ملاقات ارائه کرده‌ایم.ضمن اینکه امیدواریم در ادامه با اعضای کمیسیون فرهنگی و روسای دیگر فراکسیون‌های مجلس دیدار و گفتگو داشته باشیم.

تهیه‌کننده فیلم «خشکسالی و دروغ» ادامه داد: در جلسه دیروز تلاش شد وضعیت سینمای ایران آن گونه که هست و نه آن گونه که گفته می‌شود، به اطلاع دکتر عارف رئیس فراکسیون امید رسانده شود. بر حسب دیدارهایی که خواهیم داشت هر یک از دوستان ما را همراهی می‌کنند و در جلسه دیروز نیز خانم فرشته طائرپور رئیس کانون تهیه‌کنندگان سینما همراه ما بودند.

موسوی افزود: در این جلسه شرایط سینمای ایران، نیازها، ‌توجه‌ها و عدم توجه‌ها را به اطلاع ایشان رساندیم و از نمایندگان مجلس برای بالندگی بیشتر سینمای ایران تقاضای همکاری و یاری کردیم که خوشبختانه آقای عارف برخورد بسیار خوبی داشتند و اطلاعات‌شان درباره شرایط تولید در سینمای ایران بسیار بالا بود. البته امیدواریم نیازهای سینما را به صورت مکتوب به ایشان و روسای دیگر فراکسیون‌ها ارائه دهیم، زیرا می‌خواهیم اگر سینمای ایران نیاز به قانونگذاری دارد، دوستان نگاهی به شرایط آن داشته باشند و با توجه به همین شرایط، قوانین را وضع کنند.

این تهیه‌کننده سینما تصریح کرد: امیدواریم در دیدار با روسای تمام فراکسیون‌های مجلس بتوانیم موقعیت سینمای ایران را به عنوان کارشناسان حرفه‌ای و فعالان صنفی توضیح دهیم و همچنان هم به ملاقات‌های خود با مسئولان قوه قضاییه و دیگر مسئولان کشوری ادامه خواهیم داد.

این تهیه‌کننده سینما خاطر نشان کرد: ما اعلام کردیم علاقه‌مندیم نگاه به سینمای ایران فرهنگی باشد زیرا معمولا نگاه سیاسی به فرهنگ نتیجه منفی می‌دهد و همان‌طور که دلمشغولی‌های مقام معظم رهبری هم هست علاقه‌مند به حل مشکلات درونی و بیرونی سینمای ایران هستیم تا این سینما همچنان بتواند نماینده خوبی برای جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا باشد.

موسوی با اشاره به تنگناهای اقتصادی دولت متذکر شد: از دولت توقع مالی نداریم اما امیدواریم دوستان در این بخش و همین‌طور مجلس، شهرداری‌ها و... بتوانند مشوق‌هایی برای ساخت سالن و سرمایه‌گذاری در سینما پیدا کنند. بویژه اینکه هزار شهر ما از سالن سینما بی‌بهره هستند و شرایط اخیر نشان داده مراکز تجاری که سینما دارند، از توجه بیشتری برخوردارند و تعداد مراجعه‌کنندگان آن بسیار بالاست.

او ابراز امیدواری کرد تمام شهرهای ایران صاحب سینما شوند و توضیح داد: سینما رفتن می‌تواند به امنیت ملی کشور کمک و از آسیب‌های اجتماعی کم کند. خوشبختانه آقای عارف از تمام این مسائل مطلع بودند و ما هم اطلاعات تکمیلی را به ایشان ارائه کردیم.

موسوی درباره زمان احتمالی برگزاری جلسه با دکتر جلالی رئیس فراکسیون ولایت و نیز رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: ما از دیدار با ایشان استقبال می‌کنیم و هر زمان ایشان فرصت داشته باشند، خدمت‌شان خواهیم رسید.

رئیس شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما درباره تاثیر این دیدارها در اصلاح برخی نگاه‌های نادرست به فیلم‌های سینمایی و اینکه معمولا بعضی از نمایندگان مجلس بدون دیدن فیلم‌ها درباره آن‌ها اظهار نظر و مشکل‌تراشی می‌کنند، ‌گفت: معمولا کسانی که بدون دیدن فیلم‌ها اظهارنظر می‌کنند، آدم‌های فرهنگی نیستند و اهداف سیاسی دارند. بنابراین چه فیلم را ببینند و چه نبینند فرقی نمی‌کند چون از اول تصمیم‌شان را گرفته‌اند. آن‌ها به بهانه یک فیلم خاص دولت را مورد عتاب قرار می‌دهند و مصداق بارز کسانی هستند که خود را به خواب زده‌اند و نمی‌توان آن‌ها را بیدار کرد. اما خوشبختانه بیشتر نمایندگان مجلس افرادی هستند که نگاهشان به فرهنگ سیاسی نیست و اساسا نمی‌خواهند از طریق فرهنگ، خود را مطرح کنند بلکه افراد صادقی هستند و حتی اگر زمینه فعالیت‌شان سیاسی یا اجتماعی است، اما نگاه‌ فرهنگی دارند. ما هم به عنوان شورای عالی تهیه‌کنندگان در خدمت این گروه هستیم و هر گونه خدمات‌رسانی را به آنان ارائه می‌دهیم تا اطلاعات‌شان را درباره سینمای ایران افزایش دهند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha