• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95050108082
  • منبع : نمایندگی گیلان

/بزرگداشت «شیون فومنی»/

برگزاری یادمان شاعر شالیزارهای شمال در فومن

برگزاری یادمان شاعر شالیزارهای شمال در فومن

ایسنا/گیلان رئیس ارشاد اسلامی فومن غزل‌های شیون را یکی از برجسته‌ترین غزل‌های معاصر شعر فارسی دانست و تصریح کرد: شیون فومنی دارای شخصیت ملی و سبک ادبی است.

به گزارش ایسنا، یوسف نیک‌انجام در اولین نشست هماهنگی هیجدهمین مراسم بزرگداشت میراحمد فخری‌نژاد(شیون فومنی)، با اشاره به مفاخر علمی، فرهنگی و مذهبی شهرستان فومن، اظهار کرد: این شهرستان دارای قدمتی طولانی با مفاخر مذهبی بسیاری است.

وی فومن را زادگاه عالمان بزرگ و افتخارهای علمی، فرهنگی و مذهبی در کشور معرفی کرد و با بیان اهمیت اشعار شیون، افزود: شیون فومنی در شعر فارسی در دو شیوه کلاسیک و نو اشعار ماندگاری را از خود به یادگار نهاده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن غزل‌های شیون  را یکی از برجسته‌ترین غزل‌های معاصر شعر فارسی دانست و تصریح کرد: شیون فومنی در ردیف ممتازترین شاعران غزل‌سرا در حوزه غزل امروز نئوکلاسیک است.

این مسئول فرهنگی شیون  فومنی را دارای شخصیت ملی و سبک ادبی دانست و گفت: اشعار شیون از بطن جامعه و بیانگر حرف مردم بوده است.

نیک‌انجام از برگزاری هیجدهمین یادمان شاعر شالیزارهای شمال در شهریورماه جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال دبیرخانه مراسم بزرگداشت شیون فومنی به طور رسمی کار خود را با حمایت‌های معنوی حامد فومنی، فرزند استاد شیون و انجمن شعر و ادب شیون در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان آغاز می‌کند.

حامد فومنی، فرزند ارشد استاد شیون  نیز در این نشست، با اشاره به این‌که شیون شاعری دوزبانه است، گفت: شیون از سویی در شعر گیلکی از شاعران محبوب و مردمی به عنوان شاعر اسطوره‌ای در اذهان مردم زندگی می‌کند و از سویی دیگر، در شعر فارسی نیز از شاعران توانمند شعر و غزل معاصر است.

وی برگزاری مراسم بزرگداشت برای هنرمندان را یک کار فرهنگی عنوان و اضافه کرد: عشق و علاقه در کار فرهنگی و هنری الزامی است.

فومنی در ادامه، هنرمندان را بهترین سرمایه‌های شهر و جامعه اعلام کرد که همیشه جاوندان و زنده هستند و تصریح کرد: فرزندان معنوی شیون‌ها و گل‌آقاها همین هنرمندان شهر ما هستند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha