• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050108129
  • خبرنگار : 71129

اعلام آمادگی پاکستان برای همکاری با ترکیه در محدود کردن فعالیت‌های گولن

اعلام آمادگی پاکستان برای همکاری با ترکیه در محدود کردن فعالیت‌های گولن

وزیر خارجه ترکیه گفت که پاکستان به آنکارا اطمینان داده که درباره مساله مدارس، کالج ها و نهادهای تجاری مرتبط با گولن با ترکیه همکاری کامل خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ورلد بولتن، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت، اسلام آباد قول داده تا با ترکیه همکاری کامل داشته باشد و از تلاش های دولت آنکارا در زمینه مقابله با مدارس مربوط به فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه حمایت کند.

وی در جمع خبرنگاران در اسلام آباد گفت: سازمان تروریستی فتح الله در حال اداره مدارس، کالج‌ها و نهادهای تجارتی در پاکستان و سایر نقاط جهان است. این گروه و رهبرش که در آمریکاست، مسئول اصلی کودتای نافرجام ترکیه است. پاکستان به ما تضمین داده تا با ما همکاری لازم را داشته باشد.

چاووش‌اوغلو ادامه داد: ما در ابتدای امر از این گروه حمایت می‌کردیم اما دیگر نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم. مطمئن هستیم که اقدامات لازم برای این مساله در نظر گرفته می شود.

وزیر خارجه ترکیه در کنار سرتاج عزیز، معاون نخست وزیر پاکستان در امور خارجه از وضعیت فوق العاده در ترکیه که در پی کودتای نافرجام در این کشور اعمال شده، دفاع کرد و با رد انتقادهای اروپا از اعمال وضع فوق العاده، به اعمال حالت اضطراری در فرانسه در پی حملات تروریستی در پاریس در نوامبر اشاره کرد و گفت: ترکیه پیش از اعمال این اقدامات دست کم هفت حمله تروریستی را از سر گذارنده بود. اما این بار اوضاع کاملا متفاوت است.

وی همچنین از قانونگذاران پاکستانی به خاطر تصویب "قطعنامه‌هایی در حمایت از دموکراسی در ترکیه" تشکر کرد و متعهد شد که از همکاری میان افغانستان و پاکستان برای برقراری صلح در منطقه کشمیر پاکستان حمایت می‌کند و از سازمان همکاری اسلای خواست تا با اعضایش در این منطقه مورد مناقشه همکاری کند.

چاووش‌اوغلو همچنین به این مساله اشاره کرد که پاکستان و ترکیه تا پایان سال جاری میلادی توافق نامه تجارت آزاد امضا می کنند.

معاون نخست وزیر پاکستان در امور خارجه نیز تاکید کرد که اسلام اباد از دموکراسی در ترکیه حمایت می کند و به مردم این کشور به خاطر دفاع از کشورشان در مقابل عاملان کودتا تبریک گفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha