• جمعه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95050108810
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عضو انجمن موج نور:

در ارتباط با مسایل نابینایان آگاهی انجام گیرد

در ارتباط با مسایل نابینایان آگاهی انجام گیرد

ایسنا/اصفهان عضو انجمن موج نور گفت : آموزش منجر به شغل برای نابینایان هدف اصلی ایجاد انجمن موج نور بوده است.

به گزارش ایسنا، نصرالله رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انجمن موج نور با هدف یادگیری و استفاده نابینایان از فناوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده از رایانه‌های معمولی به فعالیت می پردازد.

وی با بیان اینکه آموزش منجر به شغل برای نابینایان هدف اصلی ایجاد انجمن موج نور بوده است، افزود: نابینایان در این انجمن توانایی استفاده از ابزارهای IT و ICT را کسب می‌کنند تا بتوانند وارد بازار کسب و کار شوند.

عضو انجمن موج نور اصفهان به فعالیت‌های انجمن اشاره کرد و ادامه داد: تولید کتب خودآموز برای نابینایان فارسی زبان داخل و خارج از کشور، برگزاری دوره های آموزشی مانند آموزش کار با رایانه از جمله فعالیت های انجمن به حساب می‌آید. این دوره‌ها برای نابینایان از سطح دبستان تا دانشگاه و همچنین برای افرادی که ناگهانی نابینا شده‌اند، برگزار می شود.

رضایی با بیان اینکه نرم افزار تبدیل نت موسیقی به خط بریل را نیز از کشور هلند خریداری کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: بررسی و ارائه روش تدریس ریاضی با تهیه ابزارهای کمک آموزشی، تربیت معلمان و مناسب سازی کتاب‌های ریاضی به نابینایان از دیگر فعالیت‌های انجمن موج نور است.

وی اضافه کرد: هر ماه به صورت منظم جلساتی را تحت عنوان گشایش در کار نابینایان با حضور کارآفرینان و مسئولان کارآفرینی دانشگاه‌های استان برگزار می‌کنیم.

عضو انجمن موج نور اصفهان به برخی فرصت‌های شغلی برای نابینایان اشاره کرد و گفت: یکی از شغل‌ها، دست‌های کاوشگر است. به دلیل اینکه نابینایان از قدرت لامسه فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند، می‌توان از آن‌ها برای عمل کلوشگری غده سرطانی در سرطان سینه استفاده کرد. این موضوع در حال حاضر در برخی مراکز درمانی کشور آلمان انجام می‌گیرد.

رضایی افزود: ماساژ نیز یکی دیگر از شغل‌هاست که می‌توان آن را به نابینایان سپرد. مراکز و موسسات ماساژ می‌توانند نابینایان را استخدام کنند تا این افراد به این شغل بپردازند.

وی ادامه داد: با مذاکراتی که با شهرداری اصفهان انجام داده‌ایم، مناسب سازی فضای شهری برای نابینایان نیز در حال انجام است. همچنین مناسب سازی سایت‌ها نیز از فعالیت‌های آینده انجمن خواهد بود.

عضو انجمن موج نور اصفهان اضافه کرد: آگاهی به مردم در خصوص ارتباط با مسایل نابینایان باید انجام گیرد و رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: استانداردهایی برای تهیه سایت ویژه نابینایان وجود دارد که در صورت رعایت این استانداردها و ضوابط، سایت‌ها قابلیت استفاده برای نابینایان خواهند شد.

همچنین در این نشست خبری، رفاهی اظهار کرد: سه درصد از کارمندان دولتی را باید معلولان تشکیل دهند و ادارات و دستگاه‌های دولتی ملتزم به این موضوع هستند و طبق قانون جدید این میزان به پنج درصد افزایش یافته است اما هنوز تصویب نشده است.

این عضو انجمن موج نور اصفهان افزود: آمار دقیقی پیرامون میزان استخدام معلولان به ویژه نابینایان در ادارات دولتی وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha