• جمعه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95050108898
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

تولید بیش از 2000 تن کلزا در استان کرمانشاه

تولید بیش از 2000 تن کلزا در استان کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید دو هزار و 240 تن دانه کلزا در این استان خبر داد.


به گزارش ایسنا ، دکتر سید افشین صفوی با اشاره به اینکه در این استان برداشت کلزا از سطح یک هزار هکتار صورت گرفته افزود: شروع برداشت از 25 اردیبهشت ماه در مناطق گرمسیری و از اواخر خردادماه در مناطق سردسیری استان آغاز شده و توسط مراکز خرید تضمینی دانه کلزا در سطح استان با قیمت 25 هزار و 300 ریال خریداری شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و 140 تن دانه کلزا در استان تولید شد، خاطرنشان کرد: امسال حدود 100 تن در تولید این محصول نسبت به سال گذشته  افزایش داشته ایم.

صفوی با اشاره به عملکرد مناسب دانه کلزا در استان کرمانشاه تصریح کرد: کشت کلزا قابلیت رقابت اقتصادی با سایر محصولات زراعی را دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مطالبات کلزاکاران در سالجاری بموقع پرداخت شده اضافه کرد: انتظار داریم زراعت کلزا مورد استقبال کشاورزان قرار گیرد و سطح کشت کلزا در استان توسعه یابد.

صفوی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ما توسعه کشت محصول کلزا در استان است، گفت: برای این منظور و همچنین افزایش عملکرد مزارع مشوق‌هایی را در نظر گرفتیم.

وی از جمله مشوق‌ها برای توسعه کشت کلزا را ادامه برنامه‌های دو سال اخیر جهاد کشاورزی استان در برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی زراعت این محصول بیان کرد که در حال اجرا است.

وی دیگر مشوق های توسعه کشت کلزا در استان را شامل افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا، پرداخت بموقع وجه کلزای خریداری شده، در نظر گرفتن تسهیلات 25 میلیون ریالی برای کشت هر هکتار کلزا، استفاده از بذور هیبرید جدید، کاهش قیمت بذر، تخصیص یارانه خرید بذرکار کلزا، اختصاص کمک‌های بلاعوض 30 تا 50 درصد قیمت خرید بذرکار و کاهش تعرفه بیمه محصول کلزا و... برشمرد.
 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha