• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050109220
  • خبرنگار : 71516

رهبر کردهای سوریه: دنبال تشکیل کشور مستقل نیستیم

رهبر کردهای سوریه: دنبال تشکیل کشور مستقل نیستیم

رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه تشکیل "کشور مستقل کردها" بر روی خاک این کشور را بعید دانست و ابراز امیدواری کرد که روسیه در زمینه سیاسی حمایت بیشتری از کردها به عمل آورد. وی همچنین دولت ترکیه را به بهبود روابط با نظام بشار اسد فراخواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صالح مسلم، رئیس حزب اتحاد دموکراتیک سوریه درباره اینکه آیا اعلام نظام فدرالی از سوی کردها گامی به سمت تشکیل کشور جدید است، گفت: "این امر غیرواقعی است."

وی افزود: با تمامی گروه‌ها در سوریه درباره موضوع فدرالی مورد بحث قرار می‌گیرد. اگرچه این یک طرح جداگانه باشد اما ما به بررسی آن می‌پردازیم. نظام غیرمرکزی یا فدرالی تنها راه حفظ وحدت سوریه است. ما می‌خواهیم سوریه متحد بماند. مخالفان فدرالیسم مخالفان وحدت سوریه هستند. معادله دیگری وجود ندارد. یا غیرمرکزی بودن سوریه یا فدرالی بودن. این تنها معادله برای حفظ سوریه متحد است.

کردهای سوریه مارس گذشته در مناطق تحت سیطره خود در شمال این کشور نظام فدرالی اعلام وسپس قانون اساسی را برای این نظام تدوین کردند اما همواره تأکید می‌کنند که قصد تشکیل یک کشور مستقل را ندارند و می‌خواهند سوریه همواره متحد و یکپارچه باقی بماند.

مسلم درباره نقش روسیه در حال و فصل بحران سوریه نیز گفت:‌ کردها امیدوارند در عرصه سیاسی کمک بیشتری از روسیه دریافت کنند. روسیه در حل مشکل سوریه میانجیگری می‌کند و قدرت کارآمدی در این زمینه دارد. می‌تواند برای حل و فصل بحران سوریه کاری کند. ما روابط خوبی با روسیه داریم و این روابط را حفظ می‌کنیم. روسیه دوست ماست و باید در زمینه سیاسی از ما حمایت کند. ما از دوستانمان همبستگی بیشتری می‌خواهیم.

وی همچنین دولت ترکیه را به بهبود روابط با نظام سوریه تشویق کرد و گفت: آنکارا باید روابطش را با سوریه اصلاح کند؛ به ویژه که برای از سرگیری روابط با روسیه و اسرائیل امتیازهایی داده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه باید برای بهبود روابطش با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تلاش کند و بهبود روابط ترکیه و سوریه از طریق صلح با اسد ممکن می‌شود.

کردهای سوریه کنترل مساحت زیادی را در شمال شرق این کشور در دست دارند و به گفته واشنگتن، شریک آمریکا در جنگ علیه داعش هستند. آن‌ها در حال حاضر مشغول عملیات آزادسازی شهر منبج در حومه حلب با حمایت ائتلاف آمریکا هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha