• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050110968
  • خبرنگار : 71496

بر اساس پژوهشی در آلمان؛

بیش از 360 هزار خارجی تاکنون برای جنگ با دولت اسد به سوریه رفته‌اند

بیش از 360 هزار خارجی تاکنون برای جنگ با دولت اسد به سوریه رفته‌اند

طبق آخرین بررسی مرکز پژوهش‌های ویریل آلمان، بیش از 360 هزار خارجی از آوریل 2011 تا آخر سال 2015 علیه ارتش سوریه در خاک این کشور جنگیده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری ارم نیوز، براساس این پژوهش تعداد کل اتباع کشورهای مختلف که از آوریل 2011 تا آخر 2015 در سوریه علیه ارتش این کشور فعالیت کرده‌اند، به بیش از 360 هزار تن رسیده است.

طبق نتایج این پژوهش، در حال حاضر تعداد اتباع خارجی که علیه ارتش سوریه می‌جنگند 90 هزار تن است و بخش عمده آنها در گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره فعالیت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، تعداد اتباع اروپایی و آمریکا دخیل در جنگ علیه دولت سوریه نیز 21 هزار و 500 تن است که از این تعداد 8500 تن به کشورهایشان بازگشته‌اند.

طبق پژوهش مذکور، بزرگترین تجمع شبه نظامیان بیگانه برای یک جنگ، در طول تاریخ در سوریه رخ داده و آنها از 93 کشور جهان و از تمامی قاره‌ها به این کشور سرازیر شده‌اند.

این مرکز هزینه‌ای که تاکنون برای اجرای عملیات‌های نظامی علیه ارتش سوریه شده را حدود 45 میلیارد دلار برآورد کرده و این در حالی است که داعش در زمینه پرداخت حقوق به نیروهای خود در رتبه اول و ارتش آزاد سوریه، وابسته به مخالفان در پایین‌ترین رتبه قرار دارد. حقوقی که ارتش آزاد به اعضایش پرداخت می‌کرد بعد از دو سال به دلیل قطع حمایت‌های خارجی متوقف شد.

طبق این پژوهش، ترکیه در میان کشورهای جهان بیشترین تعداد شبه‌نظامی و نیرو را در سوریه دارد که این افراد شامل نیروها و افسران ارتش این کشور و نیز سازمان اطلاعات ترکیه، و گروه موسوم به "گرگ‌های خاکستری" است که از ترکمان‌های سوری و ترک‌ها تشکیل شده است و با جبهه النصره مبارزه می‌کنند. برخی از حامیان آنکارا نیز تشکل‌های مستقلی ایجاد کرده‌اند که در قالب آنها در جنگ شرکت دارند.

براساس نتایج حاصل از پژوهش این مرکز آلمانی، عربستان بیشترین تعداد کشته را در میان شبه نظامیان خارجی دارد. تاکنون از مجموع 24 هزار و 500 عربستانی که در جنگ علیه ارتش سوریه شرکت کرده‌اند، 5990 تن کشته شده‌اند.

در پژوهش مرکز ویریل آمده است که تعداد اتباع اردنی که در سوریه به داعش و یا جبهه النصره پیوسته‌اند، 3900 تن است که از این تعداد 1990 تن کشته و از سرنوشت 265 تن نیز اطلاع درستی در دست نیست.

اما در مورد زنان خارجی که تاکنون به گروه‌های تروریستی در سوریه پیوسته‌اند، این مرکز اعلام کرد که تونس هنوز در جایگاه اول قرار دارد و تاکنون 180 زن و دختر جوان تونسی به آنچه "جهاد نکاح" خوانده می‌شود پیوسته و 45 تن از آنها کشته شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha