• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050111913
  • خبرنگار : 71457

همزمان با درخواست سازمان ملل؛

روسیه و آمریکا آتش‌بس ۴۸ ساعته در حلب را بررسی می‌کنند

روسیه و آمریکا آتش‌بس ۴۸ ساعته در حلب را بررسی می‌کنند

سازمان ملل خواهان توقف هر چه سریعتر درگیری‌ها در حلب سوریه جهت رساندن کمک‌ها به آسیب دیدگان و تعمیر شبکه‌های برق و آب شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی در سوریه و همچنین هماهنگ کننده منطقه‌ای ذی ربط در بحران سوریه گفت که مناطق در شرق و غرب حلب همچنان شاهد درگیری و بمباران هستند که این درگیری‌ها از هفته‌ها قبل ادامه دارد و تعدادی از غیرنظامیان در جریان آن زخمی شده‌اند.

این دو مسئول سازمان ملل تصریح کردند که بیمارستان‌ها و مطب‌ها همچنان با وجود کمبود شدید امکانات به فعالیت خود ادامه می‌دهند و همچنین حملات به زیر ساخت‌های اساسی غیرنظامی باعث خسارت‌های شدیدی در زیرساخت‌ برق و آب در این شهر شده است که باعث شده بیش از نیم میلیون شخص در حلب بدون برق بمانند یا نتوانند به آب شرب دسترسی داشته باشند و دیگر آب چاه‌ها برای نیاز ساکنان کافی نیست.

سازمان ملل نگرانی خود را نسبت به آنچه که حلب آماج آن قرار دارد، ابراز و تاکید کرده است که اگر شبکه آب و برق به سرعت تعمیر نشود، عواقب وخیمی بر جای خواهد گذاشت.

سازمان ملل با بیان اینکه آماده کمک رسانی است، اما اعلام کرده است که نیازمند آتش بس کامل یا آتش بس انسانی به مدت ۴۸ ساعت در هفته است تا بتواند به افراد نیازمند در بخش‌های مختلف کمک برساند.

در عین حال در ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه، این ارتش توانست امروز سه شنبه تپه صنوبرات در اطراف الراموسه را در حلب تحت کنترل خود بگیرد.

این درحالی است که انس العبده، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت که تسلط کامل گروه‌های مسلح بر شهر حلب هر لحظه انفاق خواهد افتاد و حتمی است.

در عین حال الکسی بوروداوکین، نماینده روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو به اینترفکس گفت:‌ کارشناسان روسیه و آمریکا در حال حاضر تقویت آتش‌بس در حلب و نیز آتش‌بس ۴۸ ساعته را برای ارسال کمک‌های انسانی بررسی می‌کنند.

بوروداوکین گفت: کارشناسان نظامی روسیه و آمریکا به همراه نمایندگان سازمان ملل به بررسی آتش‌بس در حلب می‌پردازند.

وی تاکید کرد که طرف روسی ابدا درباره لزوم ایجاد آتش‌بس در تمامی خاک سوریه تردید ندارد در نیتجه اعمال آتش‌بس در حلب و دیگر مناطق ازطرح‌های روسیه و آمریکاست.

بوروداوکین نسبت به پیوستن برخی گروه‌های مخالف میانه رو به جبهه النصره ابراز تاسف کرد و از واشنگتن خواست بر این گروه‌ها جهت توقف تجاوزات فشار وارد کند.

این مقام روسیه تصریح کرد که مسکو تاکنون به اطلاعاتی درباره مقرهای نیروهای میانه‌رو دست نیافته و این مساله احتمالا موجب پیچیده شدن مبارزه با تروریسم به ویژه مبارزه با جبهه النصره می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha