• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95050112060
  • خبرنگار : 71021

امضای تفاهمنامه میان سازمان حج و بانک ملت

1.5 میلیون وام برای سفرِ عتبات بازماندگان عمره

1.5 میلیون وام برای سفرِ عتبات بازماندگان عمره

سازمان حج و زیارت و بانک ملت تفاهم‌نامه‌ای را به منظور اعطای تسهیلات عتبات عالیات برای ودیعه‌گذاران بازمانده از عمره امضا کردند.

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت پیش از امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اقدام این سازمان برای افزایش ظرفیت اعزام به عتبات عالیات عراق درباره توسعه زیرساخت با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی در آن کشور توضیحاتی داد و گفت:‌ سازمان حج و زیارت با مشارکت بانک‌ها در حال حاضر 9 پروژه در عراق و دو پروژه در داخل ایران دارد که برخی از آن‌ها ظرف دو، سه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته او، هتلی با ظرفیت 770 تخت در فاصله 50 متری حرم امام‌علی (ع) در شهر نجف یکی از این پروژه‌های مشارکتی است که به زودی راه‌اندازی خواهد شد و بزرگ‌ترین هتل شهرهای مذهبی عراق به شمار می‌آید.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: اوایل شهریورماه نیز در یکی از شهرهای مرزی استان خوزستان، زائرسرایی به بهره‌برداری خواهد رسید تا اعزام زائران اربعین را پوشش دهد.

«اوحدی» درباره پرداخت تسهیلات به ودیعه‌گذاران عمره که به دلیل کارشکنی‌ها و بدتعهدی دولت عربستان از این فریضه الهی بازمانده‌اند، توضیح داد: در حال حاضر حدود سه و نیم میلیون متقاضی عمره در بانک ملت ودیعه‌گذاری کرده‌اند که تصمیم گرفته شد در قبال یک میلیون تومانی که به این بانک سپرده‌اند و طبیعتا سود متعارفی تا امروز برای آن لحاظ شده است، با حفظ اولویت تشرف به عمره به شرط آنکه آن ودیعه از حساب خارج نشود، وامی به مبلغ یک و نیم میلیون تومان برای سفر عتبات عالیات عراق تخصیص یابد.  

در ادامه این مراسم، هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک ملت نیز با بیان اینکه تمام مراحل دشوار دریافت تسهیلات بانکی برای این منظور حذف شده است،‌ افزود: همیشه گلایه‌مندی‌هایی درباره دریافت تسهیلات، معرفی ضامن و تکمیل اسناد مطرح می‌شود، اما در این مورد همه فرایند غیرضروری از روند کار حذف شد.

وی اضافه کرد: زائران متقاضی دریافت این تسهیلات می‌توانند هنگام ثبت‌نام برای سفر عتبات عالیات در سایت سازمان حج و زیارت گزینه مربوطه را انتخاب کنند که این پیام بلافاصله به بانک منتقل می‌شود. در ادامه زائر می‌تواند با مراجعه به شعبه‌ای که انتخاب کرده و با ارائه کارت شناسایی و تکمیل فرم، آن وام را دریافت کند.

مدیرعامل بانک ملت اطمینان داد تسهیلات سفر عتبات عالیات «نیم‌روزه» پرداخت می‌شود.

به گفته او هر فرد تا سقف یک و نیم میلیون تومان می‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود. بازپرداخت آن 18 ماهه به مبلغ 95 هزار تومان است که نرخ سود آن 18 درصد و براساس مصوبه شورای پول و اعتبار تعیین شده است.

اخلاقی افزود: افراد تحت تکفل ودیعه‌گذار نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

او در پاسخ به دشواری‌هایی که دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت سفر عتبات دانشجویی دارد، توضیح داد: پرداخت هر تسهیلاتی موکول به دریافت ضمانت‌نامه‌های مالی است. از آنجا که در تسهیلات ارزان‌قیمت دانشجویی، سپرده نقدی وجود ندارد، طبیعتا دریافت تضمین امری بدیهی است؛ اما درباره سپرده‌گذاران عمره چون ودیعه نزد بانک موجود است، به هیچ وجه ضامن نیاز نیست.

وی همچنین گفت: این پول به دلیل آنکه برای سفر عتبات قرار است هزینه شود، در اختیار اشخاص قرار نمی‌گیرد و به حساب سازمان حج بابت ثبت نام و اعزام به عتبات عالیات واریز می‌شود.

در ادامه رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: با توجه به شمار ودیعه‌گذاران عمره در این بانک، به نظر می‌رسد این تسهیلات جامعه‌ای در حدود چهار میلیون نفر را پوشش دهد.

وی در اظهارات دیگری با اشاره به سخنانش در گفت‌وگوی تلویزیونی شب گذشته درباره میانجی‌گری فرانسه برای حل پرونده حقوقی منا اظهار کرد: منظور از آن توضیحات این بود که قرار است از تمام ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی برای پیگیری پرونده منا استفاده شود. همچنین هیأتی از کارشناسان حقوقی ایران احتمالا به فرانسه اعزام می‌شوند تا ببینند از ظرفیت‌های حقوقی این کشور می‌توانند برای پیگیری پرونده شهدای منا استفاده کنند.

اوحدی گفت: موضوع میانجی‌گری فرانسه به هیچ وجه مطرح نبوده است.

به گزارش ایسنا، پس از این اظهارات مدیرعامل بانک ملت و رئیس سازمان حج و زیارت تفاهم‌نامه تخصیص تسهیلات سفر عتبات به ودیعه‌گذاران عمره را امضا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۲۱:۰۳

باتوجه به هجمه سنگین به شبکه بانکی کشور که علت اصلی آن ربط عدم کفایتی عزیزان در عرصه اقتصاد می باشد و اینکه مسولان بانکی عملا یاخواب هستند یا درحزب خودی و از بیان واقعیتهای موجود طفره رفته و نشریات زرد هم در نگارش داستان توانمند پس فقط یک سوال مطرح می کنم در کدام بخش از بانکداری اسلامی و عقود تعریف شده برای سفر وام در نظر گرفته شده بالاخص که اگر از نوع زیارتی باشد که براساس احکام اسلامی استطاعت مالی از اوجب واجبات است .

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۱:۵۵

سال 90پولم را برای سفر عمره در بانک ملت سپرده گذاری کردم. الآن پول خودم را قراره به خودم وام بدهند و باید 18% هم سود پرداخت کنم!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۵ ۲۳:۵۹

یعنی ما میتوانیم از این پول استفاده شخصی کنیم؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۶ ۲۰:۴۵

این الان دقیقا چی شد .درواقع از این جیب به اون جیب هست تازه یه سود 18درصد هم داره.واقعا که....

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۵ ۰۰:۱۹

يعني چي. كربلا بريم با پول خودمون كه چند ساله تو بأنك خوابيده سود هم بديم حرام ني خوب سود چي هست اين وسط

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۵ ۲۲:۳۴

یعنی اگر من این وام را بگیرم. سود یک میلیونم از بین میره . از اون طرف هم باید 18 درصد هم سود بدم؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۵ ۲۲:۵۴

خیلی جالبه میشه لطف کنید بگید به این ودیعه های بانک سود چنددرصد میده نمیخواد شما بگید من خودم میگم بانک توی این مدت سود 8%میده همون پول خودمون رو با بهره 18% پس میگیره تازه منت هم میزاره انگار داره ی لطفی به سپرده گذارها میکنه

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۶ ۰۰:۲۹

باسلام میشه سود پول خودمان را بدهید بطور آزاد به عتبات مشرف می شویم

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۶ ۰۷:۰۷

سلام .اگردرصد وام کمتربودخیلی عالی بود

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۶ ۱۲:۳۸

سلام آقای اوحدی زحمتکشیدید آقا ،که برای بانک های طرف قرار دادیک سربندی سود آور ردیف کردید . این تصمیم شما چقدرهم که به نفع سپرده گذار است ! با 18 درصد سود یولی که باید از محل سپرده های خود مردم باشد . الحق که همه این مردم بیچاره را خوب شناخته اند.یک عمره گذار یک لاقبا

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۶ ۱۳:۱۴

من اماده هستم برای دریافت وام ۱٬۵میلیونی برای کربلا درکل خوب اگه ضامن نخواد

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۶ ۱۳:۱۷

باسلام پول زیارت کربلا 7500000ریال می باشد اگر قرار وام به حساب حج و زیاره پرداخت شود بقیه وام کجاست

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۶ ۱۳:۲۰

اگه پول خودمون ضامن میشه خوب من تمایل دارم برا دریافت با تشکر

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۹ ۰۱:۱۵

با سلام خدمت دوستان بنده که خودم میخوام به سفر پیاده روی کربلا بروم و ویزا خودم تهیه کنم وام به خودم میدین یا حج و زیارت

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۳۰ ۲۲:۰۰

کم پول نشید با این وام دادنتون, ۱.۵ وام ۱۸ درصد!!!!!!!! ۱.۵ چهار ساله تو حسابه, حالا میخوای وام بدی میگی ۱۸ درصد... ۱.۵ اگه تو بانک بذاری ۴ سال به نظرتون چقد وام بی درصد میدن!! واقعا براتون متاسفم

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۴ ۲۳:۲۷

پس ما که دربانک ملی ثبت نام کردیم چی؟

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۱:۰۰

دستتون درد نکنه که همه جوره دست نوازش بر سر مردم میکشید وما را قرین رحمت خود می کنید در پایان با نظر آقا شهاب هم موافقم