• جمعه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95050113474
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

ویژه برنامه "ایران در نصف جهان" با حضور گروه‌های موسیقی محلی

ویژه برنامه "ایران در نصف جهان" با حضور گروه‌های موسیقی محلی

گروه های موسیقی محلی (مقامی) به مناسبت دهه کرامت از 23 تا 27 مرداد در هنرسرای خورشید و باغ غدیر به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، منصور قربانی، رییس هنرسرای خورشید اظهار کرد: سلسله کنسرت‌های موسیقی مقامی اقوام مختلف ایران در اصفهان با عنوان "ایران در نصف جهان" در هنرسرای خورشید و باغ غدیر اجرا می‌شود.

وی افزود: برنامه موسیقی محلی (مقامی) با حضور گروه‌های آذری، خراسانی، بختیاری، مازندرانی و کُردی از سوی هنرسرای خورشید وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی شده است.

قربانی افزود: این برنامه از روز شنبه - 23 مرداد - به مدت پنج‌روز هر شب از ساعت 20:30 با محوریت امام رضا(ع) و به مناسبت دهه کرامت در هنرسرای خورشید واقع در خیابان کاوه، پل شهید چمران،جنب شهرداری منطقه هفت و همچنین باغ غدیر اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: «نبیل یوسف شریداوی» به عنوان پژوهشگر این برنامه درباره هر یک از گروه های موسیقی به تحقیق و پژوهش پرداخته است.

رییس هنرسرای خورشید ادامه داد: اجرای برنامه "ایران در نصف جهان" در دو مکان باغ غدیر و هنرسرای خورشید برنامه‌ریزی شده که به ترتیب از 23 تا 27 مرداد گروه‌های موسیقی از شهرهای مازندران، خراسان، کردستان، آذربایجان و بختیاری از ساعت 19 در باغ غدیر و ساعت 21:15 در هنرسرای خورشید به اجرای برنامه می‌پردازند.

قربانی خاطرنشان کرد: اکران و تحلیل فیلم‌های مستند موسیقی تواحی و مقامی و همچنین تجلیل از اساتید به نام شامل استادان ادریس پور، محمدرضا حاجی‌پور، علی اکبر شکارچی، دهدار شنبه نصیریان پور و رونمایی از ساز شمشال و اجرای کاوه داوری از جمله بخش های اجرایی برنامه "ایران در نصف جهان" است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می توانند جدول برنامه را از سایت esfahanfarhang.ir دریافت کرده و یا با شماره 34593560 تماس گرفته و با هماهنگی قبلی دراین برنامه شرکت کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha