• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95050114776
  • منبع : نمایندگی زنجان

ضرورت تاسیس تماشاخانه در زنجان

ضرورت تاسیس تماشاخانه در زنجان

ایسنا/زنجان مدیر دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری زنجان تاکید کرد: تاسیس تماشاخانه یکی از ضرورتهای استان است.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص وضعیت تئاتر در استان گفت: کمبود امکانات همچون مباحث نمایشی و سالن مناسب سبب بروز مشکلات شده است، به همین جهت گروه‌های نیمه‌حرفه‌ای که توانسته‌اند به سطوح بالا برسند، نمی‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند، زیرا ظرف و مظروف یکی نیست.

وی با تاکید بر اینکه نبودن امکانات سبب شده است گروه‌های نمایشی نتوانند به ابداعات جدید دست بزنند، افزود: نمی‌توان با این امکانات انتظار کار خوب از گروه‌های نمایشی داشت، لذا نیازمند پوست‌اندازی در تئاتر زنجان هستیم.

مدیر دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری زنجان با اعلام اینکه از سوی دیگر در فعالیت‌های نمایشی استان زنجان در محتوا و نمایشنامه‌نویسی مشکل وجود دارد، خاطرنشان کرد: نیازمند تاسیس یک تماشاخانه مستقل برای تئاتر در استان زنجان هستیم که تماشاگران بدانند در این تماشاخانه همواره تئاتر به روی صحنه می‌رود. با کم‌ترین هزینه نیز می‌توان این تماشاخانه را تاسیس کرد، زیرا تئاتر نیازمند سالن‌های پرزرق و برق نیست و وجود تماشاخانه در مرکز شهر می‌تواند نویدبخش استمرار اندیشه والای تئاتر در استان باشد.

این هنرمند زنجانی تصریح کرد: با تاسیس تماشاخانه وضعیت تئاتر استان دگرگون خواهد شد، زیرا هم‌اکنون سالنی برای اجرای تئاتر وجود ندارد و فقط یک سالن در فرهنگ‌سرای امام خمینی (ره) فعال است که چندمنظوره بوده و سبب بروز مشکلاتی در اجراهای مختلف می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه هنری در سال‌جاری بیشتر فعالیت‌های خود را به نمایشنامه‌نویسی معطوف کرده است، یادآور شد: در زمینه محتوا و زیربنای تئاتر که نمایشنامه‌نویسی بوده، خلاءهایی در کشور وجود دارد و لازم است به این موضوع به صورت جدی پرداخته شود.

نعمتی با بیان اینکه حضور اساتید از تهران در کارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی می‌تواند در بهبود وضعیت به هنرمندان زنجانی کمک کند، عنوان کرد: استمرار این فعالیت‌ها سبب حضور نسل جدیدی از نمایشنامه‌نویسان در فعالیت‌های هنری خواهد شد، زیرا هم‌اکنون انگیزه در بین هنرمندان تئاتر وجود ندارد و این کارگاه‌ها سبب حضور نسل جدیدی در این هنر خواهد شد. فعالیت‌های دیگری همچون برگزاری مسابقات نمایشنامه‌نویسی کمک شایانی به بهبود وضعیت خواهد کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha