• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95050114838

برگزیده جایزه «پروین» عنوان کرد

حمایت از کتاب کودک؛ شرط کتاب‌خوان شدن جامعه

حمایت از کتاب کودک؛ شرط کتاب‌خوان شدن جامعه

سعیده موسوی‌زاده می‌گوید: اگر می‌خواهیم جامعه کتاب‌خوانی داشته باشیم باید از کتاب کودک حمایت کنیم تا نسل آینده کتاب‌خوان شود.

این شاعر که با مجموعه شعر «آب‌وتاب» در بخش کودک و نوجوان جایزه ادبی «پروین اعتصامی» برگزیده شده است در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر تاثیر حمایت‌های عاطفی و مالی از اهل قلم گفت: حمایت از مولف خیلی مهم است و چون من حوزه کاری‌ام شعر است فکر می‌کنم حمایت از شاعر خیلی می‌تواند موثر باشد، زیرا کار هنرمند دیده و ارزشیابی می‌شود. در چنین حالتی شاعر آثار بهتری تولید می‌کند.

او در ادامه اظهار کرد: همه ما آدم‌ها به تایید و تحسین و تشویق دیگران نیاز داریم و از این‌که کارمان مورد استقبال قرار بگیرد خوشحال می‌شویم. شاعر و نویسنده هم همین‌طور است. تقدیر و تحسین به ما انرژی دوباره می‌دهد که آثار بهتری خلق کنیم و البته بعد از جوایز کار ما سخت‌تر می‌شود زیرا باید حواس‌مان باشد آثار بهتری تولید کنیم.

موسوی‌زاده درباره کتاب خود بیان کرد: «آب‌وتاب» شامل ۱۲ شعر مستقل است که هر کدام  فضای خاص خود را دارند و برای گروه سنی (ب) سروده شده است.  من در این مجموعه سعی کردم کنجکاوی بچه‌ها را نسبت به دنیای پیرامون و چیزهایی را که هر روز با آن‌ها سروکار دارند برانگیزم.

او افزود:  گمان کردم شاید برای‌ بچه‌ها سوال‌های بیشتری پیش بیاید چون بچه‌ها کنجکاو هستند و همیشه سوالات جدید می‌پرسند. من سعی کردم از زاویه دیگری به مسائل نگاه کنم.

این شاعر درباره تصویرگری کتاب «آب‌وتاب» نیز اظهار کرد: تصویرگری بعد از پایان کار آغاز شد. از من کتاب‌های زیادی در حوزه کودک و نوجوان منتشر شده ولی این اولین کتابی است که کاملا از تصویرگری‌اش راضی هستم. از این بابت از خانم مرضیه قوام‌زاده متشکرم. فکر می‌کنم سهم زیادی از این جایزه به ایشان مربوط است.

او در ادامه جایزه‌های ادبی را در فروش کتاب‌های برگزیده موثر دانست و گفت: باید تاثیر جایزه را حتی در حوزه نشر و توزیع دنبال کرد. ولی در مجموع کتاب در جوایز دیده و معرفی می‌شود. جوایز بر نویسنده، تصویرگر و ناشر تا توزیع و فروش موثر خواهد بود.

موسوی‌زاده درباره جایزه ادبی «پروین اعتصامی» نیز گفت: جشنواره جمع‌وجور و حساب‌شده‌ای بود. چون این تنها جایزه معتبر برای خانم‌های مولف است، جایگاه مهمی دارد. خوشحالم که داوران و برگزارکنندگان مرا شایسته داشتن این جایزه دانستند.

او همچنین درباره آثار در دست انتشار خود اظهار کرد: چند سال است که سوره مهر چهار تا از کتاب‌هایم را منتشر نکرده است؛ «ویزویزی مربایی»، «کیسه خواب کوچک من» و «شکم‌گنده» را در این نشر  دارم. مجموعه لالایی برای خردسالان هم در این انتشارات کارشناسی و تایید شده و در حال تصویرگری است. در حوزه هنری مشهد نیز کتاب‌های  «قورقوری، عنکبوت و کله پوک»،   «هاپیچی هاپیچو» و «گردن‌دراز» را دارم. «سهم من» هم شعر های دفاع مقدس من را  دربر می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha