• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 95050115058
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

احداث مرکز غربالگری سرطان در بندرعباس

احداث مرکز غربالگری سرطان در بندرعباس

ایسنا/هرمزگان رییس بیمارستان شهید محمدی از احداث مرکز غربال‌گری سرطان در مجتمع درمانی پیامبر اعظم بندرعباس در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی حسنی آزاد در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال راه‌اندازی مرکز غربال‌گری سرطان در مجتمع درمانی پیامبر اعظم(ص) هستیم و این مرکز در آینده نزدیک عملیات احداث آن آغاز خواهد شد و امیدواریم طی یکسال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی هم‌چنین از راه‌اندازی بخش سوختگی مجتمع درمانی پیامبر اعظم(ص) خبر داد و گفت: مشکلات برق بیمارستان سوانح سوختگی بندرعباس حل شده و بخش سوختگی در حال ارایه خدمات به مردم است و در آینده نزدیک بخش "آی سی یو" و "اتاق عمل " سوختگی نیز راه‌اندازی می‌شود.

حسنی آزاد  با بیان این‌که بیمارستان شهید محمدی به عنوان تنها بیمارستان تخصصی دولتی بندرعباس در حال ارایه خدمات به مردم هرمزگان است، افزود: به دلیل این‌که طرح سلامت و تعرفه‌های این طرح تنها در بیمارستان‌های دولتی ارایه می‌شود بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با سیل اعظمی از بیماران هرمزگان و بعضا استان‌های هم جوار روبروست و سرانه تخت در اینجا به ازای هر یک هزار نفر تنها یک تخت است که این آمار بسیار پایینی است.

وی خاطرنشان کرد:  ضریب اشغال تخت در بیمارستان شهید محمدی 87 درصد است که این میزان بالایی است زیرا نرم آن حداقل 70 درصد است.

حسنی آزاد اضافه کرد: در سال گذشته 31 هزار نفر در بیمارستان شهید محمدی بستری، 55 هزار نفر در فوریت‌های اورژانس این بیمارستان پذیرش و 150 هزار نفر به درمانگاه آن مراجعه و 17 هزار عمل در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از 16 بیمارستان استان که سه مورد آن خصوصی هستند بار اصلی درمان استان بر دوش بیمارستان شهید محمدی است که این حجم گسترده مراجعه از جمله در بخش تصادفات و بیماران آسیب مغزی، فشار زیادی را بر ظرفیت‌های محدود و کارکنان این بیمارستان وارد می‌کند.

حسنی آزاد در پایان خاطرنشان کرد: با همه این کمبودها با توجه به توسعه چشمگیر زیرساخت‌ها و خدمات تخصصی و فوق تخصصی در مراکز درمانی استان هرمزگان، هیچ نیازی به اعزام و مراجعه بیماران به استان‌های دیگر نیست و این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که امور درمانی خود را در همین استان پیگیری کنند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha