• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95050115208
  • منبع : نمایندگی قزوین

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی قزوین:

امنیت بازار قزوین با حضور نگهبان محله افزایش پیدا خواهد کرد

امنیت بازار قزوین با حضور نگهبان محله افزایش پیدا خواهد کرد

ایسنا/قزوین رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی قزوین گفت: بازار قزوین بعد از تعطیل شدن برای ساماندهی و امنیت بیشتر به نگهبان محله احتیاج دارد و اگر این موضوع اجرا شود شاهد امنیت بیشتر در بازار خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کمال قاسمی در جلسه ارتقاء بهره‌گیری از نگهبان محله تحت نظر ضابطان قضایی که در دادگستری استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مدیران موسسات حفاظتی و مراقبتی از بازنشستگان نیروهای مسلح هستند و تحت نظارت پلیس فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه نگهبانان محله بعد از گذراندن دو هفته آموزش و قبولی در آزمون به کارگیری خواهند شد و به آنان بر اساس قانون کار حقوق پرداخت می‎شود، افزود: افرادی که به عنوان نگهبان محله جذب موسسات حفاظتی و مراقبتی می‌شوند باید مدرک تحصیلی آنان کمتر از دیپلم نباشد و خدمت سربازی را گذرانده باشند و علاوه بر آن نیز نباید دارای معافیت پزشکی و یا سوء سابقه و اعتیاد باشند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی قزوین با اعلام اینکه هفت موسسه حفاظتی و مراقبتی با 611 نفر نیرو در استان فعال هستند که این افراد به عنوان نگهبان محله مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این نیروها به کارگیری شدند که علاوه بر اشتغال‌زایی در ایجاد امنیت نقش بسزایی دارند و استان قزوین جزء استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: نگهبان محله کمک شایانی به پلیس و دستگاه قضائی کرده است و مشاهده شده که این نگهبانان سارقان را دستگیر کرده و به پلیس تحویل دادند.

قاسمی توضیح داد: هدف ما این است امنیت محلات شهر را با استقرار نهگبان محله افزایش دهیم و در مرحله‌ای آزمایشی در محلاتی که سرقت زیادی مشاهده شده بود از این نیروها به‌کارگیری کردیم که بعد از آن سرقتی رخ نداد ولی افراد ساکن در محلات از نگهبان محله و منعقد کردن قرارداد خودداری می‌کنند.

وی افزود: افراد حاضر به پرداخت هزینه برای نظافت آپارتمان خود  هستند ولی اغلب از پرداخت هزینه به منظور استفاده از نهگبان محله خودداری می‌کنند که باید بدانند با حضور نگهبان محله امنیت در محله افزایش یافته و سرقت حذف خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی قزوین تأکید کرد: بازار قزوین بعد از تعطیل شدن برای ساماندهی و امنیت بیشتر به نگهبان محله احتیاج دارد و اگر این موضوع برای مغازه‌داران مصوبه و اجرایی شود شاهد امنیت بیشتر در بازار خواهیم بود.

وی یادآور شد: گاهی مشاهده شده است برخی از شرکت‌های خدماتی اقدام به تأمین نگهبان می‌کند و این در حالی است که نگهبانی در بخش حفاظتی قرار دارد و باید توسط مؤسسات حفاظتی و مراقبتی تأمین نیرو صورت گیرد.

قاسمی اعلام کرد: در حال حاضر یک بیمارستان استان با موسسات حفاظتی و مراقبتی قرارداد منعقد کرده است و سایر بیمارستان‌های استان که اورژانس آن فعال هستند نیز باید برای نگهبان محله اقدام کنند.

دستگاه‌های اجرایی استان برای تأمین نیروی حفاظتی می‌توانند از نگهبان محله استفاده کنند چراکه استخدام نیرو هزینه زیادی برای دستگاه‌های اجرایی خواهد داشت و این دستگاه‌ها می‌توانند از نگهبان محله استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha