• دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95050115554
  • منبع : نمایندگی قزوین

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین مطرح کرد

استان قزوین جزء 4 استان دارای هیئت ورزشی چوگان

استان قزوین جزء 4 استان دارای هیئت ورزشی چوگان

ایسنا/قزوین رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین،‌گفت: استان قزوین به عنوان قطب ورزش چوگان معرفی می‌شود و در حال حاضر استان قزوین جز 4 استان دارای هیئت ورزشی چوگان است.

محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، تصریح کرد: چوگان یکی از کهن‌ترین ورزش‌های ملی و به عنوان یک ورزش مفرح و هیجان‌انگیز آمیخته با خصلت‌های ورزش پهلوانی است، استان قزوین نیز از گذشته‌های دور از زمان دوره صفوی یکی از مراکز برگزاری چوگان بوده است.

وی افزود: احیا و معرفی چوگان را از دو سال پیش در برنامه‌های خود قرار دادیم، در همین راستا در روز قزوین در سال 1393 مسابقه چوگان را در محل دولتخانه صفوی برگزار کردیم، همچنین در نوروز 94 نیز مسابقات چوگان چندجانبه برگزار کردیم، در سال جاری نیز پیشنهاد کردیم همزمان با روز قزوین یک تیم از کشور تاجیکستان به علت اشتراکات در حوزه فرهنگ و زبان و داشتن تیم چوگان معتبر به این مسابقات دعوت شوند، این پیشنهاد مطرح شده است و  باید سازوکار اداری و مالی آن با مشارکت نهادهای مسئول تامین شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین در بازی چوگان در کشور از جایگاه خوبی برخوردار است و استان قزوین جزء چهار استان اول کشور است که دارای هیئت ورزشی چوگان است و هیئت ورزشی چوگان از هیئت ورزش سوارکاری مستقل است.

وی تصریح کرد: تیم چوگان قزوین در مسابقات برگزار شده تیم خوب و معتبری است و برای ارتقاء آن  زمین اختصاصی ورزش چوگان در اراضی نجف‌آباد در نظر گفته شده است که با تأمین اعتبار آماده و به صورت استاندارد برگزار می‌شود، چرا که زمین چوگان 4 برابر زمین فوتبال مساحت دارد باید ساز و کار خاصی در نظر گرفته شود.

حضرتی خاطرنشان کرد: سال گذشته با برگزاری مسابقات چوگان و یک نمایشگاه ویژه تاریخ و فرهنگ چوگان در محوطه دولت‌خانه زمینه معرفی استان قزوین به عنوان قطب چوگان را فراهم کردیم و با مشارکت نهادهای استان این مسئله تثبیت شده است.

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم تا استان قزوین به عنوان قطب چوگان کشور معرفی و ظرفیت‌های استان را در این زمینه افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha