• دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95050115700
  • خبرنگار : 71457

در اولین سفرش بعد از کودتا؛

محمود عباس اواخر اوت به ترکیه می‌رود

محمود عباس اواخر اوت به ترکیه می‌رود

یک مسئول عالی رتبه فلسطینی اعلام کرد که رئیس تشکیلات خودگردان اواخر اوت به ترکیه رفته و با اردوغان درباره اوضاع فلسطین و تحرکات اخیر اسرائیل دیدار و گفتگو می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، این مسئول فلسطینی که خواست نامش فاش نشود، گفت که سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ترکیه در زمره سفرش به کشورهای عربی، اسلامی و خارجی است و وی در جریان این سفرها درمورد پرونده‌های مهم مربوط به اوضاع داخلی فلسطین و همچنین تشدید اقدامات اسرائیل گفتگو می‌کند.

وی افزود: محمود عباس به اردن، مصر، ترکیه، فرانسه و برخی از کشورهای دیگر نیز سفر خواهد کرد و این سفرها احتمالا دو هفته به طول انجامد.

این مسئول فلسطینی خاطرنشان کرد، سفرهای خارجی عباس روتین و دارای رویکرد کاملا سیاسی است اما سفر او به ترکیه رخداد برجسته‌تر و مهم‌تر است.

وی خاطرنشان کرد که سفر عباس به آنکارا فقط یک روز به طول می‌انجامد که وی در جریان آن با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار می‌کند و این نخستین سفر او به ترکیه پس از کودتای ناکام در اخیر است.

این مسئول فلسطینی عنوان داشت که عباس خواهان بهبود روابط با آنکارا است و سفر "مهم" او به ترکیه روابط دوجانبه میان دو طرف را تقویت می‌کند و عباس همچنین می‌خواهد برخی از اختلافاتی را که اخیرا شکل گرفت و تاثیر منفی بر دو طرف داشت، مرتفع ‌سازد.

وی پیرامون برجسته‌ترین پرونده‌هایی که در جریان دیدار عباس و اردوغان مورد بررسی قرار می‌گیرد، در مصاحبه با "الخلیج آنلاین" گفت: پرونده غزه و محاصره آن برجسته‌ترین این مسائل است و همچنین تشدید اخیر اقدامات اسرائیل در منطقه و طرح فرانسه و گام‌های تشکیلات خودگردان در شورای امنیت و دادگاه کیفری علیه اشغالگران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این مسئول تصریح کرد که عباس از تمامی گام‌هایی که ترکیه اخیرا در راستای کاهش محاصره اسرائیل بر نوار غزه و ساکنانش و ارسال کشتی‌های حامل کمک‌های غذایی و انسانی به ساکنان نوار غزه اتخاذ کرد، استقبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که عباس از رئیس جمهور ترکیه خواهد خواست تا حمایت و تلاش خود را جهت اعمال فشار بر دولت اسرائیل با هدف کاهش محاصره بر نوار غزه و توقف تمامی طرح‌های نژادپرستانه که قدس و کرانه باختری را هدف قرار داده است، بیشتر کند.

این مسئول درمورد امکان این امر که آنکارا در پرونده سیاسی حل نشده میان تشکیلات خودگردان و اسرائیل میانجی گری کند، تاکید کرد که هرگونه تلاشی از سوی ترکیه در این خصوص مورد استقبال رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود.

وی تصریح کرد که هرگامی از سوی ترکیه که بر حقوق و اصول فلسطین و به رسمیت شناختن تمامی حقوق فلسطینی‌ها و در راس آن حق بازگشت آوارگان پایبند باشد، گامی مهم و مورد حمایت فلسطینی‌ها خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد که تا به این لحظه اتفاق جدیدی درخصوص طرح فرانسه و مصر نیفتاده است و تحرکات ترکیه و بهره گیری از شرایط کنونی گامی بسیار مهم در حمایت از فلسطینی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha