• دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050115983
  • خبرنگار : 71415

کره‌ای‌های معترض به موشک‌های تاد سرشان را تراشیدند

کره‌ای‌های معترض به موشک‌های تاد سرشان را تراشیدند

بیش از 900 تن از معترضان به طرح استقرار سامانه دفاع موشکی "تاد" آمریکا در کره جنوبی امروز (دوشنبه) با تراشیدن موهای خود به این تصمیم دولت سئول اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تنش‌ها در شبه جزیره کره از زمانی که کره شمالی دست به چهارمین آزمایش هسته ای خود در ماه ژانویه زد، افزایش یافت.

کره جنوبی در ماه ژوئیه اعلام کرد قرار است سامانه دفاع موشکی "تاد" آمریکا (THAAD)  در این کشور در پاسخ به تهدیدات کره شمالی مستقر شود اما ساکنان منطقه سئونگجو، محل استقرار موشک مذکور به این تصمیم اعتراض کرده و نسبت به ایمنی این سامانه با توجه به رادار پیچیده آن و پتانسیلش به عنوان یک هدف در زمان جنگ اظهار نگرانی کردند.

این طرح در عین حال باعث خشم چین نیز شده و کره شمالی نیز هشدار داده این اقدام را تلافی می‌کند.

بیش از 900 تن از ساکنان منطقه سئونگجو که اغلب آنها کشاورز هستند امروز در اقدامی اعتراضی سرهایشان را تراشیده و در سکوت تحصن کردند و یک رهبر معترضان نیز به هدایت گروهی از آنها که شعار "نه به تاد" را سر می دادند پرداخت.

یوو جی وون، یک کشاورز 63 ساله گفت: تاد نباید نه در سئونگجو بلکه در هیچ جای دیگری در کره جنوبی مستقر شود. ما ساکنان این منطقه در اینجا جمع شده و سرهایمان را می‌تراشیم تا به استقرار سامانه تاد اعتراض کنیم.

سازمان دهندگان این اعتراضات اعلام کردند، بالغ بر 908 تن در بخش مربوط به تراشیدن سر در این تظاهرات شرکت کردند.

کیم آن سو، رهبر این اعتراضات گفت: این قدرتمندترین راه ابراز اعتراض است. ما نمی توانیم بزرگتر از این اعتراض کنیم.

رئیس جمهور کره جنوبی: استقرار سامانه تاد یک تدبیر دفاعی است

با این حال پارک گئون‌ های، رئیس جمهور کره جنوبی امروز در یک سخنرانی تاکید کرد: استقرار سامانه تاد یک "تدبیر دفاعی" است و ما تصمیم گرفته‌ایم این سامانه را برای حفظ جان مردم کشورمان در مقابل تحریک های کره شمالی مستقرکنیم.

وی افزود: من از مقامات کره شمالی میخواهم که فورا اقدامات تحریک‌آمیز و تهدید علیه ما را متوقف و تولید و تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی را پایان دهد.

گئون های با تاکید بر این که آزادسازی واقعی به اتحاد مجدد شبه جزیره کره بستگی دارد گفت این مهم فقط با رفع نگرانی‌ها و ترس از تسلیحات هسته‌ای، موشک و جنگ به دست می‌آید.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین به کره شمالی هشدار داد تمامی اقدامات برای تحریک و ارعاب کرده جنوبی نتایج معکوس به دنبال دارد.

گئون های در ادامه عنوان داشت: هرچه پیونگ یانگ تلاش بیشتری در این راستا کند انزوایش در جامعه بین المللی بیشتر شده و مشکلات اقتصادی‌اش بزرگتر می‌شود.

وی الویت دولتش را دفاع از جان مردم در برابر اقدامات تحریک آمیز کره شمالی دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha