• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050116306
  • خبرنگار : 71496

در میان اظهار بی‌اطلاعی مخالفان؛

بوگدانف امروز در دوحه با چهره‌های اپوزیسیون سوریه دیدار می‌کند

بوگدانف امروز در دوحه با چهره‌های اپوزیسیون سوریه دیدار می‌کند

در حالی که معاون وزیر خارجه روسیه گفت، امروز با نمایندگان اپوزیسیون سوریه در دوحه دیدار می‌کند، هیئت عالی مخالفان سوریه تاکید کرد که هیچ اطلاعی از آنچه که این مقام روس گفته‌، ندارد.

به گزارش ایسنا، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری نووستی روسیه اظهار داشت: امروز (سه شنبه) به دوحه می‌روم و در آنجا دیدارهایی با مسئولان فلسطینی و نمایندگانی از اپوزیسون سوریه و نیز مسئولان قطری خواهم داشت، سپس از آنجا به اردن سفر خواهم کرد و در آنجا علاوه بر مسئولان اردن، با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار خواهم کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه گفته است در پی آن به ریاض پایتخت عربستان سفر خواهد کرد.

بوگدانف در تهران با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان به بررسی اوضاع سوریه در سایه توافقات اخیر میان روسیه و ترکیه پرداخت و تاکید کرد که ایران و روسیه بر لزوم ازسرگیری مذاکرات سوریه در ژنو در سریع‌ترین زمان ممکن توافق نظر دارند.

این در حالی است که ریاض نعسان آغا، سخنگوی هیئت عالی مذاکرات سوریه (اپوزیسیون تشکیل شده در ریاض) در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفت: هیئت عالی مذاکرات هیچ اطلاعی درباره آنچه بوگدانف اعلام کرده، ندارد و نمی‌داند بوگدانف دقیقا با چه گروهی از مخالفان می‌خواهد در دوحه دیدار کند.

همچنین هیئت سیاسی ائتلاف مخالفان سوریه از طریق دفتر خود اعلام کرد، از آنچه معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرده و با مشارکت هیئت عالی مذاکرات نشست مذکور بی‌اطلاع است.

برخی منابع شبکه خبری الجزیره تاکید کردند که بوگدانف امروز در دوحه با معاذ الخطیب، رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوری دیدار می‌کند.

روسیه بارها آمادگی خود را برای دیدار با مخالفان سوری با هدف دستیابی به راه حلی برای پایان بخشیدن به بحران سوریه اعلام کرده و به تازگی نیز میزبان هیئت‌هایی از گروه‌های مخالف سوری بود.

مسکو یکی از مهمترین هم‌پیمانان دولت دمشق در مبارزه با تروریسم است و همواره در راستای برگزاری مذاکرات میان دمشق و مخالفان تلاش کرده است. بحران سوریه در مرحله حساسی به سر می برد به نحوی که عملیات‌های نظامی در مناطق مختلف این کشور و به صورت دقیق در شمال سوریه بالا گرفته و از سوی دیگر تاریخ دقیقی برای از سرگیری مذاکرات صلح در ژنو تعیین نشده است و با این حال امید آن می‌رود که این مذاکرات تا پیش از پایان ماه اوت جاری برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha