• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95050116696
  • خبرنگار : 71461

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی:

باید شبکه جهانی مساجد را راه‌اندازی کنیم

باید شبکه جهانی مساجد را راه‌اندازی کنیم

رییس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: با راه‌اندازی شبکه جهانی مساجد، می‌توانیم کاری کنیم مساجد در داخل و خارج با هم در ارتباط باشند و همین امر سبب ترویج اسلام اصیل شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام  والمسلمین ارباب سلیمانی امروز (۲۶ مرداد) در نشست خبری "همایش آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی" که با حضور ۲۰۰۰ نفر از فعالان و نخبگان فرهنگی کانون‌های مساجد کشور  برگزار شد، اظهار کرد: این همایش در مشهد مقدس برگزار می‌شود و همه ساله برنامه و طرح‌هایی را دنبال می‌کند که برای ارتقای سطح علمی فعالان فرهنگی بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد:‌ آمار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مرز ۲۲۰۰۰ پایگاه فزون‌تر رفته است. موضوع شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی هنری بر اساس مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۷۱ برمی‌گردد، دقیقا زمانی که مقام معظم رهبری درباره تهاجم فرهنگی هشدار دادند. ما باید  بتوانیم در جوار مساجد، فرصت‌هایی را برای جذب نسل جوان فراهم کنیم، چرا که جوانان همواره موتور حرکت جامعه هستند.

رییس ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد گفت: اکنون بالغ بر دو میلیون جوان و نوجوان در این کانون‌ها در رفت و آمدند و بالغ بر 12 هزار کتابخانه در جوار مساجد ساخته شده که نزدیک به ۴ میلیارد تومان هزینه فرهنگی و تهیه کتاب برای آنها در نظر گرفته شده است. همچنین ۲۱۰ مرکز فرهنگی دیجیتال در این کانون‌ها راه‌اندازی شده است.

ارباب سلیمانی اظهار کرد: همچنین از حدود ۴۰۰ مسجدی که در دانشگاها وجود دارد، ۲۰۰ مورد آنها دارای کانون فرهنگی هنری هستند و ۸۵۰ مصلا داریم که حدود ۴۰۰ مصلا دارای کانون هستند.

وی تاکید کرد: ما اگر می‌خواهیم بقا و پیشرفت جامعه را در دستور کار داشته باشیم، باید با محوریت مسجد پیش برویم. در طول تاریخ و انقلاب اسلامی همواره مساجد پایگاهایی برجسته بوده‌اند و حرکت‌های اساسی از آنجا شروع شده است.

رییس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تصریح کرد: ۳۱ مردادماه روز جهانی مساجد است و باید رسانه‌ها به گونه‌ای عمل کنند که این موضوع را منعکس کنند. بر اساس روایات اسلامی وقتی امام زمان (عج) ظهور کند، ابتدا  به مسجدالحرام می‌رود و بعد از اقامه نماز حرکت خود را از آنجا آغاز می‌کند. ما باید شبکه جهانی مساجد را راه‌اندازی کنیم تا مساجد در داخل و خارج با هم ارتباط بگیرند و همین امر سبب ترویج اسلام ناب محمدی(ص) شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha