• جمعه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95050118290
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

آزمایشگاه‌ "استاندارد" قصرشیرین تجهیزات ندارد

آزمایشگاه‌ "استاندارد" قصرشیرین تجهیزات ندارد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در صورت تامین اعتبار تجهیزات آزمایشگاهی معاونت استاندارد قصرشیرین، شاهد افزایش کیفیت صادرات خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، محمودرضا نیازی اظهار کرد: اداره استاندارد قصرشیرین اواخر سال 1383 با هدف کنترل و نظارت مستقیم بر کالاهای صادراتی و وارداتی منطقه، ارائه خدمت به فعالان اقتصادی، تجار و همچنین ارائه خدمات آزمایشگاهی به گمرکات منطقه به منظور تعیین ماهیت کالاهای صادراتی و وارداتی در این شهرستان راه‌اندازی شد.

نیازی اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته به دنبال ارتقاء اداره استاندارد قصر شیرین به معاونت اداره کل در چارت سازمانی، ساختمان اداری آزمایشگاهی این معاونت که شامل زیر ساخت‌های چهار آزمایشگاه تخصصی در حوزه‌های صنایع شیمیایی، فرآورده‌های نفتی، صنایع ساختمانی، صنایع غذایی و میکروبیولوژی بود، راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از مبادلات تجاری ایران به عراق از طریق مرزهای قصرشیرین انجام می‌شود، گفت: موقعیت ویژه استان کرمانشاه، لزوم توجه ویژه به استانداردسازی کالاهای صادراتی و وارداتی را دوچندان کرده است، به طوریکه صدور کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد به بازار هدف می‌تواند لطمه جبران ناپذیری به اعتبار تولیدات صادراتی جمهوری اسلامی وارد کند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: با توجه به فعالیت دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان و همچنین بازارچه سومار، اهمیت معاونت استاندارد قصرشیرین بیش از پیش نمایان می‌شود، لذا کارشناسان این معاونت در سه نمایندگی استاندارد در پایانه خسروی، پایانه پرویزخان و همچنین سومار بر صادرات و واردات کالاهای تحت پوشش استاندارد نظارت مستقیم دارند.

نیازی تصریح کرد: علاوه بر این، این سه نمایندگی به صورت روزانه بررسی اسناد تمامی محموله‌های دارای پروانه استاندارد و نمونه برداری راندومی از این کالاها جهت تطبیق با استانداردهای ملی مربوطه را در دستور کار قرار می‌دهند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی افزایش میزان صادرات می‌باشد و از آنجائیکه بیشترین حجم صادرات به کشور عراق از مبادی رسمی شهرستان قصر شیرین انجام میگیرد، لذا در جهت صیانت از کالاهای تولید داخل، ایجاد آزمایشگاه‌هایی مجهز و توانمند در نقاط صفر مرزی استان، ضروری است تا فرآیند کنترل کیفیت محصولات صادراتی و وارداتی به کشور در کمترین زمان و با بالاترین سطح اطمینان انجام پذیرد.

نیازی افزود: علی‌رغم ایجاد زیرساخت‌ها در ساختمان اداری آزمایشگاهی معاونت قصرشیرین و پیگیری‌های انجام‌شده تاکنون اعتبار مورد نیاز جهت تجهیز آزمایشگاه‌های مربوطه به این اداره کل تخصیص داده نشده است که امیدواریم در سال جاری با عنایت ویژه مسئولین استان این امر مهم تحقق پیدا کند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اظهار کرد: طی یک سال گذشته به منظور نظارت بیشتر و سهولت دسترسی به واحدهای تولیدی تحت پوشش استاندارد، نظارت بر بیش از50 واحد تولیدی و خدماتی در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب به معاونت استاندارد قصرشیرین تفویض اختیار شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری بیش از 80 بازرسی و نمونه برداری توسط کارشناسان این معاونت از واحدهای تولیدی سه شهرستان مذکور به عمل آمده که تنها در صورت کسب نتایج قبولی و استقرار نظام کیفیت در این واحدها نسبت به صدور و یا تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام خواهد شد، در غیر این صورت بر اساس میزان امتیاز منفی کسب‌شده، تعلیق و یا ابطال پروانه آن واحد در دستور کار قرار خواهد گرفت.



انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha