• جمعه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۸:۱۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95050118470
  • منبع : نمایندگی قزوین

برگزاری چهارمین دوسالانه خوشنویسی در پایتخت خوشنویسی ایران

برگزاری چهارمین دوسالانه خوشنویسی در پایتخت خوشنویسی ایران

ایسنا/قزوین عضو هیئت داوران چهارمین دوسالانه خوشنویسی گفت:فرهنگ به لحاظ تأثیربخشی به قدری اهمیت دارد که در تاریخ دیده نشده و از این جهت مانند هوایی است که تنفس می کنیم ولی نمی‌بینیم و نوری که زندگی ما را روشن می‌کند اما همیشه از آن غافلیم.

به گزارش ایسنا، غلامحسین امیرخانی، خوشنویس و عضو هیئت داوران چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران ضمن اشاره به اهمیت تداوم در برگزاری جشنواره‌های هنری گفت: تداوم یک برنامه امتیازی است که باید روی آن تأکید کرد و این امر در دوسالانه خوشنویسی به دلیل نظم و انضباط، پیگیری، همت و اراده مسئولان استان قزوین اتفاق افتاده است.

این خوشنویس اظهار کرد: هنرمندان خوشنویس ساکن در قزوین که از خوشنویسان طراز اول این هنر محسوب می‌شوند با همت خود این جشنواره را پایه‌گذاری کردند و ادامه دادند به گونه‌ای که این دوسالانه هر سال بهتر از قبل برگزار می‌شود. استان‌ها و شهرهای بزرگی در کشور داریم که هر یک در تاریخ فرهنگ و هنر ایران نقش بسزایی دارند اما استان قزوین در مقایسه با سایر شهرها با داشتن پیشینه‌ای گسترده در امر خوشنویسی و استعدادهایی که در تاریخ معاصر در این دیار وجود داشته پایتخت خوشنویسی معرفی شده است.

این خوشنویس تصریح کرد: کیفیت و عیار هنر خوشنویسی در این استان سال به سال افزایش یافته و هنرمندان خوشنویس این خطه آمادگی دارند تا به محض کوچکترین حمایت از ایشان تمام هنر و خلاقیت هنری خود را در خوشنویسی به عرصه نمایش بگذارند. هنر خوشنویسی با وام گرفتن از آثار مختلف مانند شاهنامه و اشعار شاعران سرشار از حکمت و معرفت است و این بضاعت را دارد که به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن آن را به نسل‌های بعد منتقل کند. برای این کار مقدماتی لازم است که این امر باید با بسترسازی مناسب در راستای فراگیری و آموزش خوشنویسی محقق شود.

وی افزود: فرهنگ مانند ملاتی است که تمام اجزای تاریخ یک جامعه بشری را کنار هم نگه داشته که اگر وجود نداشته باشد و یا سست باشد این اجزا از هم می پاشد و منقطع خواهد شد.

رئیس انجمن خوشنویسان ایران گفت: جوانان ما از نظرفرهنگی باید به درستی تغذیه شوند تا علاوه بر اینکه سلیقه هنری آن‌ها ارتقا یابد هر ابتذالی را به عنوان کالای فرهنگی به راحتی نپذیرند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha