• شنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95050118841
  • خبرنگار : 71413

«آناکارنینا»ی اسکیت‌سوار روی صحنه تئاتر

«آناکارنینا»ی اسکیت‌سوار روی صحنه تئاتر

نمایش موزیکال «آنا کارنینا» که اقتباسی است از رمان معروف «لئو تولستوی»، به زودی در مسکو اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: «آنا کارنینا» از معروف‌ترین کارهای «لئو تولستوی» رمان‌نویس بزرگ روس است. اقتباس نمایشی این اثر از پاییز امسال در ظاهری جدید راهی صحنه تئاتر مسکو می‌شود.

تاکنون اقتباس‌های زیادی از این رمان ساخته شده، اما این‌بار داستان کلاسیک «تولستوی» با ظاهری نو و در حالی که بازیگران کفش‌های اسکیت به پا دارند، روی صحنه به نمایش درمی‌آید.

تهیه‌کنندگان «آنا کارنینا» اعلام کردند با این‌که داستان این رمان را به سختی می‌توان در دو ساعت روایت کرد، اما این نمایش به متن وفادار بوده است.

یکی از مشهورترین اقتباس‌های «آنا کارنینا» فیلم سینمایی سال ۲۰۱۲ «جویی رایت» با بازی «کایرا نایتلی» و «جود لاو» بود که فیلمنامه آن را «تام استوپارد» به نگارش درآورده بود.

سال گذشته نسخه موزیکال «جنایت و مکافات» داستایوفسکی در مسکو اجرا شد. آمارها نشان می‌دهد نمایش‌های غربی کمتر در این شهر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. مسکو یکی از شهرهای دوست‌دار تئاتر جهان است و زمان‌بندی نمایش‌ها از ابتدا تا انتهای سال مشخص است. به دلیل استقبال فراوان مردم روسیه و گردشگران، رزرو برخی کارها باید از ماه‌ها پیش صورت گیرد.

رمان «آنا کارنینا» از معروف‌ترین آثار «تولستوی»، نویسنده نام‌آور روس محسوب می‌شود. این رمان در آغاز به صورت پاورقی از سال ۱۸۷۵ تا ۱۸۷۷ در نشریه‌ای به چاپ رسید. «آنا کارنینا» را شاهکار سبک تخیلی واقع‌گرا دانسته‌اند.

در داستان عشق ممنوعه «آنا» و «کنت ورونسکی»، فضای اشرافی آن روزگار حاکم است؛ زمانی که پرنس‌ها و کنت‌ها دارای مقامی والا در جامعه بودند و آداب و رسوم اشرافیت و نجیب‌زادگی در روسیه باب بود. در کل، داستان روندی نرم و دلنشین دارد و به عقیده برخی فضای خشک رمان «جنگ و صلح» در «آنا کارنینا» وجود ندارد. این داستان، که درون‌مایه‌ای عاشقانه اجتماعی دارد، بعد از «جنگ و صلح»، بزرگ‌ترین اثر «تولستوی» به شمار می‌رود.

«لئو تولستوی» نویسنده‌ شاهکارهایی ادبی همچون «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» در سال ۱۹۲۸ در روسیه به دنیا آمد. بسیاری او را بزرگ‌ترین رمان‌نویس جهان لقب داده‌اند. این نویسنده در سن ۸۲ در یک ایستگاه قطار بدرود حیات گفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha