• دوشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95060100175
  • خبرنگار : 71129

نشست امروز رهبران آلمان، ایتالیا و فرانسه درباره آبنده اتحادیه اروپا

نشست امروز رهبران آلمان، ایتالیا و فرانسه درباره آبنده اتحادیه اروپا

رهبران آلمان، ایتالیا و فرانسه امروز (دوشنبه) در ایتالیا درباره چگونگی متحد نگهداشتن اتحادیه اروپا با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دومین دور از این مذاکرات از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا میزبان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه در ناپل ایتالیات است. این نشست پیش از نشست سپتامبر اتحادیه اروپا درباره پیامدها و موارد مربوط به بریگزیت برگزار می‌شود.

رنتزی روز یکشنبه گفت: رهبران آلمان و فرانسه برای بررسی وضعیت اتحادیه اروپا و چگونگی متحد نگهداشتن اتحادیه پس از خروج انگلیس امروز با من دیدار می‌کنند. این دیدار بسیار ضروری است. راه اندازی مجدد اروپا یک بازی کاملا باز است که باید همه در آن شرکت داشته باشند.

مقام‌ها در بروکسل و برلین نگران این هستند که رای گیری ۲۳ ژوئن سال جاری میلادی به رفراندوم در هلند برای خروج یا ماندن در اتحادیه اروپا منجر شود.

یکی از منابع دیپلماتیک فرانسه گفت:‌ هدف از نشست امروز نشان دادن اتحاد سه کشور بزرگ اروپایی است نه ایجاد یک کلوب ویژه. هدف ما ایجاد شرایط برای نشست براتیسلاوا، اسلواکی در سپتامبر ۲۰۱۶ است. رنتزی به دنبال کنترل بیشتر ایتالیا درباره آینده اتحادیه اروپاست.

یکی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفت:‌ هدف این سه تن در وهله نخست باید تثبیت و حفظ وضعیت کنونی و جلوگیری از جدایی بعدی و خروج سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد.

روسای آلمان، فرانسه و ایتالیا همچنین بر عرشه ناو هواپیمابر گاریبالدی حضور خواهند داشت و در یک نشست خبری مطالبی را بیان می‌کنند.

این ناوهواپیمابر در ناوگان دریایی "سوفیا" اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha