• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95060101140

بازگشایی «موزه عروسک‌های ملل» از مهرماه

بازگشایی «موزه عروسک‌های ملل» از مهرماه

«موزه عروسک‌های ملل» از مهرماه و همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، در مکانی موقتی بازگشایی می‌شود.

علی گلشن -از مدیران «موزه عروسک‌های ملل» - درباره‌ وضع کنونی این موزه به ایسنا گفت: پس از مشکلاتی که در مکان ایجاد موزه داشتیم، در نهایت بصورت موقتی مکانی را در محدوده بلوار میرداماد پیدا کردیم تا بتوانیم با بازگشایی مدارس، موزه را هم برای کودکان و نوجوانان، مجددا راه‌اندازی کنیم.

او ادامه داد: اکنون مشغول آماده‌سازی فضایی هستیم که چندان بزرگ نیست و نمی‌تواند تمام عروسک‌های موزه را به نمایش بگذارد. تا زمانی که جایی در این‌جا فقط بخشی از اشیای موزه‌ که حدود ۸۰۰ عروسک است، به نمایش گذاشته می‌شود.

گلشن افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که برای همکاری با مالک این‌جا داشتیم، مقرر کرده‌ایم تا مدت دو سال در این جا بمانیم که البته این مدت زمان قابل تمدید است. البته همچنان به‌دنبال مکانی دائمی و بزرگتر هستیم تا بتوانیم تمامی اشیای موزه‌مان که بیش از ۱۵۰۰ عروسک است را به نمایش بگذاریم. برای پیدا کردن این موزه، با شهرداری منطقه ۱۲ و خود سازمان میراث فرهنگی هم صحبت کرده‌ایم.

این مدیر موزه اظهار کرد: موزه عروسک‌های ملل از ابتدای پاییز با آغاز سال تحصیلی در جای جدیدش، فعالیت خود را آغاز می‌کند. از آن‌جا که همیشه بیشترین بازدیدکنندگان ما از مدارس و مراکز پیش‌دبستانی هستند، برنامه داریم تا فستیوال‌ها، شب‌های فرهنگی و کارگاه‌های عروسک‌سازی مان را هم پس از راه‌اندازی موزه، مجددا برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، «موزه‌ عروسک‌های ملل» که از سال ۹۳ با همت دو کلکسیونر خصوصی ایجاد شد، تیرماه امسال به‌دلیل مشکلات اقتصادی و عدم امکان تمدید اجاره‌نامه‌شان، ۱۵۰۰ عروسک‌ از  ۸۰ کشور دنیا را در کارتن کردند و موزه بصورت موقت تعطیل شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha