• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95060104251
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رقابت 20 روزه تئاتری‌ها در خیابان‌های اصفهان

رقابت 20 روزه تئاتری‌ها در خیابان‌های اصفهان

ایسنا/اصفهان هیأت داوران جشنواه فصلی تئاتر در بخش محیطی نتایج بازبینی را اعلام کرد.

محمدرضا رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص جشنواره فصلی تئاتر تالار هنر اصفهان، اظهار کرد: بخش اصلی این جشنواره، بخش خیابانی است که بهترین آثار دریافتی جشنواره از 10 شهریورماه در سه نقطه از شهر اصفهان اجرا خواهند شد.

وی افزود: پس از اجرای این نمایش‌ها، طی دو مرحله ارزیابی و داوری توسط هیأت داوران بهترین آثار انتخاب شده و برای اجرای عمومی در دهه سوم شهریورماه معرفی می‌شوند.

مدیر تالار هنر اصفهان با بیان اینکه شیوه انتخاب این آثار متفاوت است، اضافه کرد: شیوه انتخاب به این صورت است که کارشناسان از مخاطبین هر نمایش که در سه نقطه مختلف در سطح شهر اجرا می‌شود، در قالب فرم‌های کامل و دقیق نظر سنجی می‌کنند و به جمع بندی می‌رسند و در نهایت براساس نظر مخاطب و نظر کارشناسی بهترین اثر انتخاب می‌شود.

رهبری در خصوص حذف شدن بخش صحنه ای جشنواره، تصریح کرد: این بخش حذف نشد، اما به دلیل اینکه تعداد معدودی از آثار ارائه شده ویژگی‌های بیان شده در فراخوان را داشتند؛ آن نمایش‌ها از جشنواره حذف و به اجرای عمومی منتقل شدند.

وی ادامه داد: در بخش نمایش‌های محیطی پرفورمنس هم اجرا خواهد شد و مجموعاً شهریور ماه تعداد زیادی اجرا برای سطح شهر اصفهان پیش بینی کردیم. اجرای نمایش سوگ سیاوش در فضای باز تالار هنر، 10 نمایش خیابانی و محیطی، دو نمایش صحنهای در سالن اصلی تالار هنر و دو شب نمایشنامه خوانی خواهیم داشت. همچنین در آینده نزدیک در سطح وسیعی از مراکز فرهنگی و هنری شهر اصفهان نمایشنامه خوانی خواهیم داشت.

رهبری درخصوص هدف نهایی جشنواره، خاطرنشان کرد: هدف از جشنواره بیشتر انتخاب اثری برای اجرای عمومی بوده که به عقیده من جشنواره به هدف خود نزدیک می‌شود. هرچند که شاید بخش صحنه ای رقابتی برگزار نشود اما برای اینکه استعدادها شناسایی شوند و آن‌ها به اجرای عمومی برسند این اتفاق افتاد.

نتایج بازبینی هیأت داورن جشنواره فصلی تئاتر در بخش محیطی بدین شرح است:


هشت نمایش پذیرفته شده: یه روز خوب/ میثم طاهری، نقل رزم اول نبرد رستم و افراسیاب/ حامد همایون، چند اپیزود از هشت/ علی قیومی، کلکسیون بازیافتی/ فرخنده برفی دریایی، من خانواده می‌خواهم/ بهمن گرامی، ماجراهای آبی یک بیکار/ سید پویا امامی، سیب سبز/ میعاد سلیمانی راد و پارک ژوراسیک/ شیوا امینی. همچنین نمایش‌های مشروط: آماس/زهرا شفیع (با شرط تهیه مکان مناسب برای اجرا) و پاریل/ پویان عطایی (با شرط تهیه مکان مناسب برای اجرا و اعمال پاره ای اصلاحات با نظر کارشناس) در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا؛ نمایش‌های راه یافته به بخش پایانی جشنواره  از تاریخ ۱۰ تا ۳۰ شهریور ماه در خیابان آمادگاه مقابل هتل عباسی، خیابان نظر شرقی میدان جلفا و فضای بیرونی تالار هنر اجرا می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha