• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 95060104283
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

فرش‌های ترکمن در گمنامی به‌سرمی‌برند

فرش‌های ترکمن در گمنامی به‌سرمی‌برند

ایسنا/خراسان شمالی عضو ستاد توسعه خراسان شمالی گفت: ترکمن‌های این استان نفیس‌ترین فرش دو رویه تمام ابریشم جهان را می‌بافند اما این آثار در گمنامی به سر می‌برد.

محمدحسین انصاری‌مود در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر اینکه گردشگری در این استان مغفول مانده است، افزود: ظرفیت های پنهان بسیاری در این استان وجود دارد که باید مورد واکاوی قرار گیرد.

وی ادامه داد: زندگی زیبای قومیت‌های مختلف یکی از ظرفیت‌های موجود در این منطقه است که خراسان شمالی برخلاف استان‌های مهاجرپذیر دیگر دارای اهالی بسیار قدیمی است. قومیت‌های استان دارای فرهنگی بی‌بدیل هستند که باید زندگی آن‌ها به ثبت برسد و به جهانیان گفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در یکی از کوچه های شهر بجنورد، در یک قسمت از آن مسجد انقلاب و در بخش دیگری از آن به فاصله هشت متر مسجد حنفی اهل تسنن وجود دارد. این افراد در اوج همدلی سال‌ها در کنار یکدیگر زندگی کرده و در هیچ جایی از دنیا چنین وفاقی را نمی‌توان پیدا کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های گردشگری در استان نامناسب است، اظهار کرد: جاده بجنورد به جنگل گلستان که سالانه تعداد انبوهی از مسافران از این مسیر عبور می کنند وضعیت بدی دارد. از سوی دیگر فرودگاه بجنورد نیز که در دهه 60 روند ساخت آن آغاز شد و هم اکنون هشتمین فرودگاه جهان از لحاظ طول باند فرودگاه است هنوز از نظر لغو پروازها، روزی یک پرواز مطمئن نداشته است.

وی با بیان اینکه ذخایر بزرگی از اسب آخال تکه ترکمن در خراسان شمالی وجود دارد، گفت: خراسان شمالی دارای 100 سر اسب اصیل ترکمن است اما تبارنامه آن‌ها مخدوش است و این سرمایه ملی در معرض خطر قرار دارد.

انصاری مود با اشاره به اینکه خراسان شمالی کلکسیونی از وحوش قابل شکار در دنیا را دارد، افزود: قصد داشتیم تا شماری از این حیوانات را در بخش پردیس پارک باباامان بجنورد به‌عنوان سمبل نگهداری کنیم اما از عهده هزینه خورد و خوراک آنها بر نمی‌آیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha