• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95060104369
  • منبع : نمایندگی مازندران

سفر به دالان بهشت رامسر

سفر به دالان بهشت رامسر

ایسنا/مازندران رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی رامسرگفت: جنگل دالخانی در رامسر به دالان بهشت معروف است و زمینه مناسب گردشگری در این منطقه به شمار می رود.

حسین متاجی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: جنگل دالخانی به عنوان منطقه نمونه گردشگری معروف به دالان بهشت به مساحت ۱۴۷ هکتار و ارتفاع ۸۰۰ متر در جنوب رامسر واقع شده و گزینه خوبی برای طبیعتگردان و کوهنوردان به حساب می آید.

وی تصریح کرد: مه غلیظ از مهم‌ترین ویژگی‌های پارک دالخانی است که بعد از سرسبزی بکر آن و آبشار زیبای قطره ای، گردشگران را به این منطقه می‌کشاند و دسترسی به آن با ۲۰ کیلومتر راه آسفالت و به آسانی امکان پذیر است.

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی رامسر، چشمه‌های اطراف جنگل دالخانی را منبع اصلی تهیه آب آشامیدنی آن دانست و افزود: سازمان گردشگری و میراث فرهنگی اقدام به آماده سازی زیرساخت های آن از جمله آب، برق، سرویس بهداشتی، سنگفرش و غیره کرده است. در محور دالخانی که از ابتدای جاده میرزا کوچک خان آغاز شده و به ییلاق‌ها منتهی می‌شود، چندین مکان زیارتی وجود دارد که در میان مردم منطقه تقدس زیادی دارند. زیارتگاه‌های تلیچکوه، امامزاده چاک، امامزاده سیدهاشم و سید فاطمه آغوزکی و امامزاده سید قاسم خوشکا از این دسته هستند.

وی افزود: وجود تاسیسات زیربنایی مانند برق، آب فاضلاب، محوطه سازی، محل‌های نشستن، مبلمان فضای سبز، آبنماها، پارکینگ، ایجاد سکو و سنگفرش با سنگ محلی موجب زیبایی آن می شود.

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی رامسر، میزان بارندگی در این منطقه را سالانه 1220 میلی‌متر عنوان کرد و گفت: توزیع زمانی بارش در طول سال که به میزان 52.36 درصد است، نشان می‌دهد هیچ ماهی در طول سال در این منطقه بی‌باران نیست.

متاجی، منطقه نمونه گردشگری پارک دالخانی را مقصد گردشگران دانست و افزود: در این منطقه به ارائه خدمات با کیفیت مناسب به گردشگران در زمینه گردشگری تفریحی و طبیعت گردی پرداخته شده است. این امر زمینه توسعه پایدار منطقه با کسب بیشترین منافع و کمترین آسیب‌ها برای محیط زیست اطراف و تامین منافع بلند مدت جامعه میزبان، گردشگران، مهمانان و حفاظت از منابع طبیعی را فراهم می آورد.

وی تصریح کرد: پارک جنگلی دالخانی با وجود آنکه در فاصله نسبی فراوانی از شهر رامسر واقع شده اما به دلیل حجم تقاضای فراوان و فضاهای ویژه و منحصر به فرد طبیعی در داخل جنگل زمینه های توسعه مراکز اقامتی و واحدهای پذیرایی به عنوان عامل مهمی در جذب و ماندگاری گردشگران اهمیت دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha