• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95060805101
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

تبارنامه اسب "کرد" تهیه می‌شود

تبارنامه اسب "کرد" تهیه می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تهیه تبارنامه اسب نژاد کرد در آینده خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایسنا، خسرو شهبازی در جمع خبرنگاران از برنامه‌ریزی برای تهیه تبارنامه اسب نژاد کرد خبر داد و افزود: این تبارنامه یک شناسنامه بین‌المللی برای اسب نژاد کرد خواهد بود که ارزش اقتصادی این اسب را بالا می‌برد و هم می‌توانیم با کمک این تبارنامه اسب کرد را در دنیا جا بیندازیم.

وی با اشاره به وجود دو هزار راس اسب در استان، ادامه داد: از این تعداد هزار راس در واحدهای دارای مجوز است که هم کار پرورش و هم اصلاح نژاد را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد: هزار راس دیگر در واحدهایی هستند که در حال اخذ مجوز می‌باشند.

به گفته این مسئول، اقداماتی هم برای اصلاح نژاد گوسفند خصوصا گوسفند نژاد سنجابی استان در حال انجام است که به سمت دوقولو زایی در این نژاد برویم.

پول گندم کشاورزان تا اول مهر پرداخت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به تولید و خرید تضمینی گندم در استان اشاره کرد و افزود: تا کنون بیش از 736 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی میزان تولید گندم در استان را نیز یک میلیون تن اعلام کرد.

شهبازی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان و بهای پول گندم نیز تاکید کرد: مطالبات کشاورزانی که گندم آنها تا تاریخ سوم تیر خریداری شده به طور کامل پرداخت شده است و کشاورزانی که از این تاریخ تا 15 تیر گندم فروختند نیز 50 درصد مطالبات خود را دریافت کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت با جدیت پیگیر پرداخت پول گندم کشاورزان است، خاطرنشان کرد: مکاتبات زیادی نیز از استان در این خصوص انجام شده است.

به گفته این مسئول، محدودیت منابع مالی دولت و افزایش خرید و تولید گندم باعث شده پرداخت پول کشاورزان با تاخیر مواجه شود.


شهبازی ابراز امیدواری با پیگیری‌های انجام شده، پول گندم کشاورزان تا اول مهرماه پرداخت شود.


وی همچنین از تولید حدود 450 تا 500 هزار تن جو در استان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون 122 هزار تن جو از کشاورزان در قالب بورس کالا جمع‌اوری شده و 64 هزار تن از این رقم نیز در بورس کالا به فروش رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه قیمت هر کیلو جو در بورس را 700 تومان اعلام کرد و افزود: امیدواریم مابقی جوهای جمع‌آوری شده نیز به زودی به فروش برسد.

هدف‌گذاری برای تولید 17 هزار تن کلزا

شهبازی در خصوص تولید کلزا در استان نیز از هدف گذاری تولید 17 هزار تنی در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: سطح در نظر گرفته شده به این منظور نیز هفت هزار هکتار است.

وی معتقد است، این میزان، حدود هفت برابر عملکرد سال گذشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از انعقاد قرارداد کشت کلزا به وسعت 6.9 هزار هکتار با کشاورزان تاکنون نیز خبرداد و یادآوری کرد: برای کشاورزانی که کشت کلزا داشته باشند تسهیلات قابل توجهی در نظر گرفته شده است.

شهبازی بیان کرد: کشت کلزا تولید محصول بعدی را تا 20 درصد بیشتر می‌کند و به علاوه یکی از راه‌های مقابله با سوسک قهوه‌ی است و از واردات روغن به کشور نیز جلوگیری می‌کند.

 تولید 442 هزار تن محصولات دامی در استان

وی در ادامه به میزان تولیدات کشاورزی استان اشاره کرد و ادامه داد: ما در استان 442 هزار تن تولید محصولات دامی داریم و از قطب‌های دامپروری کشور هستیم.

به گفته این مسئول، از این میزان حدود 330 هزار تن مربوط به تولید شیر خام است که با گاوداری جدیدی که در سفر هیات دولت راه اندازی شده این ظرفیت 24 تا  30 هزار تن بیشتر می‌شود.

شهبازی مصرف شیر استان را 200 هزار تن اعلام کرد که مابقی آن مازاد بر نیاز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از هدف گذاری برای تولید 500 هزار تنی شیر در استان یاد کرد که بتوانیم علاوه بر ارسال به سایر استان‌ها، صادرات به خارج از کشور هم داشته باشیم.

شهبازی افزود: در گوشت قرمز نیز تولید استان 36 هزار تن است که 27 هزار تن مصرف استان و مابقی مازاد بر نیاز است و بنا داریم این عدد را به 47 هزار تن برسانیم.

وی تولید گوشت مرغ استان را نیز 63 هزار تن اعلام کرد که نیاز استان 52 هزار تن است و ادامه داد: این رقم نیز قرار است به 100 هزار تن برسد.

به گفته این مسئول، اکنون 9 کشتارگاه با ظرفیت 130 هزار تن در سال در حوزه طیور استان فعال است.


اجرای 253 پروژه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته

وی سپس به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال گذشته بخش کشاورزی استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته 253 پروژه با اشتغالزایی 4008 نفر در استان به اجرا درآمد که اعتبار آن نیز 510 میلیارد ریال بود.

وی در ادامه به پیگیری واحدهای راکد و نیمه فعال بخش کشاورزی استان اشاره و تاکید کرد: در این بخش تا کنون 511 واحد در سایت بهین یاب ثبت نام کردند و 411 واحد در کارگروه تسهیل بررسی شدند که اعتباری که نیاز دارند 328 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عمده این واحدها را در بخش‌های دامپروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، مرغداری و ... دانست و ابراز امیدواری کرد با دریافت تسهیلات به چرخه تولید بازگردند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha