• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95060805417
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس سابق بهزیستی گناباد:

اعتیاد علت اول طلاق‌ها در گناباد است

اعتیاد علت اول طلاق‌ها در گناباد است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سابق اداره بهزیستی گناباد با اشاره به روند افزایشی طلاق‌ها، گفت: اعتیاد علت اول طلاق‌ها در گناباد است و پس از آن دخالت اطرافیان و ازدواج اجباری بیشترین علل طلاق را تشکیل می‌دهد.

علی ستوسر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه یکی از مشکلات گناباد طلاق است، اظهار کرد: با این حال ما نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بهتری قرار داریم به گونه‌ای که در میانگین کشوری به ازای هر 4.3 ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود که این آمار در گناباد یک طلاق به ازای هر 6.93 ازدواج است.

وی ادامه داد: وضعیت شهرستان گناباد در چشم‌انداز ازدواج و طلاق کشور مشابه وضعیت کشوری در سال 88 است، یعنی آمار طلاق ما نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است، اما شیب افزایش طلاق تند است، اما نگران‌کننده نیست.

ستوسر از کاهش 9 درصدی ازدواج‌ها در هشت سال گذشته در گناباد خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود کاهش 9 درصدی ازدواج‌ها در هشت سال گذشته، طلاق‌ها 70 درصد افزایش داشته است.

وی یکی از دلایل افزایش تعداد طلاق‌ها در گناباد را نبود دفتر ثبت طلاق در شهرستان بجستان عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه بجستان دفتر ثبت طلاق ندارد بیشتر طلاق‌های این شهرستان در گناباد ثبت می‌شود که این عامل موجب تراکم طلاق در گناباد شده است، طبق بررسی‌های انجام شده در سال 93 از 185 طلاق ثبت شده، 125 مورد مربوط به شهرستان گناباد و مابقی از شهرستان‌های دیگر بودند.

رئیس سابق اداره بهزیستی گناباد تصریح کرد: در سال گذشته حدود 2800 جلسه روانشناسی و مددکارانه در ارتباط با خانواده برگزار کردیم که تاثیرگذاری خوبی در جلوگیری طلاق‌ها داشته است به گونه‌ای که در خودارجاعی‌ها 59 درصد تاثیر مثبت و سازش داشتیم، اما در مواردی که از دادگستری مراجعه کردند تنها حدود 16 درصد تاثیرگذاری و سازش داشتیم.

وی با ابراز نگرانی از طلاق در خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند، گفت: 47 درصد خانواده‌های گنابادی متقاضی طلاق دارای فرزند هستند که این می‌تواند احتمال درگیری این کودکان با آسیب‌های اجتماعی و روی آوردن به بزه‌کاری در بزرگسالی را بالا ببرد، بسیاری از این کودکان در آینده دچار مشکلات خواهند شد به گونه‌ای که می‌توان حدود 23 درصد آنان را جزو بزه‌کاران آینده به حساب آورد.

ستوسر خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی گناباد در سال گذشته 226 مورد مداخله در حوزه شرح وظایف خود نظیر کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، خودکشی، فرار از منزل و ... داشته که از این تعداد حدود 211 مورد را همکاران به صورت سرپایی حل کردند و مابقی به صورت نگهداری موقت انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال 92 حدود 96 درصد موارد حوزه اورژانس اجتماعی را به خانواده برگرداندیم که این تعداد در سال گذشته به 100 درصد افزایش یافت، یعنی در سال گذشته تمام این موارد را تحویل خانواده داده‌ و خانواده را صلح و صفا داده‌ایم.

رئیس سابق اداره بهزیستی گناباد با بیان اینکه اگر قرار است روی آسیب‌های اجتماعی کار کنیم ابتدا باید آن‌ها را بشناسیم، اظهار کرد: برای کار بر روی آسیب‌ها ابتدا باید آسیب‌های گناباد را بشناسیم، باید پژوهش انجام دهیم و پژوهش اعتبار می‌خواهد که ما در این زمینه با کمبود اعتبار مواجه هستیم، ما باید با کمک دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بر روی آسیب‌ها کار کنیم و آن‌ها را شناسایی کنیم.

وی بهزیستی شهرستان گناباد را یکی از بزرگترین مجموعه‌های بهزیستی استان از ابتدای تاسیس برشمرد و افزود: اداره بهزیستی شهرستان گناباد 50 نفر نیرو دارد که در اداره شهرستان و دو نمایندگی آن در شهرستان‌های بیدخت و کاخک مشغول خدمت‌رسانی هستند.

ستوسر عنوان کرد: 50 مرکز از ما مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که 10 مرکز به صورت خیریه فعالیت می‌کنند و پنج مرکز دولتی نیز زیرنظر بهزیستی فعالیت می‌کند که 400 نفر در این مراکز مشغول به کار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha