• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95060905840
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

حمایت "گربه‌های محله قانزاریا" از کودکان کار

حمایت "گربه‌های محله قانزاریا" از کودکان کار

ایسنا/اصفهان نمایش کمدی موزیکال "گربه‌های محله قانزاریا" در سالن اصلی تالار هنر اصفهان تا 22 شهریورماه به روی صحنه خواهد رفت.

عباس جلیل زاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، پیرامون اجرای تئاتر، اظهار کرد: شب اول اجرایمان بود و تمام تلاشمان را کردیم که این کار را به نحو احسن انجام دهیم. حدود 40 جلسه برای آن تمرین داشتیم و طرح ریزی کار از دو سال گذشته کلید خورده بود.

وی با بیان اینکه مخاطبان این نمایش گروه سنی نوجوان هستند، افزود: بسیاری از اوقات به دلیل بها ندادن به یک سری از انسان‌ها ممکن است اعتماد به نفس از آن‌ها گرفته شود در حالی که آن‌ها هم می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

کارگردان نمایش "گربه‌های محله قانزاریا" اضافه کرد: انسان‌ها در دوران نوجوانی و جوانی به یک سری از معضلات می‌رسند تا جایی که انتخاب مسیر برای آن‌ها دشوار می‌شود. دیگران در این انتخاب بسیار تأثیرگذار هستند، اما در نهایت افراد باید به آن چیزی که می‌خواهند و علاقمند هستند، برسند.

جلیل زاده ادامه داد: هدف من در این نمایش بیان این مطلب بود که اگر کسی اعتماد به نفس داشته باشد، می‌تواند موفق شود و اگر قرار بود اتفاقی با اجبار برای هیچ فردی رقم نمی‌خورد، مگر اینکه فرد آن را بخواهد در راستای رسیدن به آن تلاش کند.

وی پیرامون این پرسش که چرا نبود نوجوانان که مخاطبان اصلی این نمایش هستند، در سالن احساس می‌شد، گفت: ما در ابتدا کار را با برنامه ریزی آغاز کردیم، اما به دلیل طولانی‌تر شدن زمان تمرین و یک سری اتفاقات نتوانستیم به موقع تئاتر را به روی صحنه ببریم. در این نمایش، نور یکی از الزامات است و بر اساس آن اجرا پیش می‌رود اما امشب اولین اجرای گروه با نور انجام گرفت! اما در مجموع سعی کردیم مخاطب را راضی نگه داریم و امیدواریم این اتفاق افتاده باشد.

جلیل زاده با بیان اینکه با وجود تبلیغات کم وجود این تعداد مخاطب خوب بوده است، خاطرنشان کرد: قرار است تبلیغات این نمایش از فردا در سطح شهر انجام شود و امیدواریم با انجام تبلیغات مخاطبان نوجوان حضور بیشتری در سالن داشته باشند.

کارگردان نمایش "گربه‌های محله قانزاریا" افزود: با توجه به اینکه ایام آغاز سال تحصیلی هم نزدیک است، تلاش کردیم که در این زمینه دخیل باشیم و در این راستا عواید دو شب اول اجرای نمایش به کودکان کار اختصاص داده می‌شود. فردا شب هم فرصت داریم و امیدوارم که از این اتفاق استقبال خوبی صورت بگیرد.

وی افزود: پیرامون این موضوع که کودکان کار را به تئاتر دعوت کنیم صبحت‌هایی انجام شد اما این مسئله به هماهنگی‌ها و پیگیری‌های زیادی نیاز دارد. همچنین برای این که عواید دو شب اجرای اول نمایش به کودکان کار اختصاص داده شود چند جلسه با NGO های مختلف برگزار کردیم.

کارگردان نمایش "گربه‌های محله قانزاریا" افزود: می‌خواستیم حرکت نویی در این زمینه انجام دهیم و به عنوان یک کار فرهنگی پیش‌قدم باشیم.

جلیل زاده درخصوص قیمت بلیط نمایش در دو روز اول اجرا، گفت: قیمت بلیط در این دو روز آزاد است؛ به این صورت که از قیمت خود بلیط تا بی نهایت بلیط ها به فروش می‌رسند. حرفمان این بود که تمام درآمدمان به بچه‌های کار و بی بضاعت اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه این نمایش با توجه به اینکه از دکور سنگین برخوردار است و عوامل حرفه‌ای در آن حضور دارند، بسیار پر هزینه شد، اضافه کرد: بسیار مهم است که در کار هر کسی سر جای خودش قرار گیرد و کار خود را نیز به درستی انجام دهد. بسیاری از اوقات می‌نالیم که چرا کسی نمی‌آید کارمان را ببیند، اما اگر کار خوب باشد مخاطب به سالن می‌آید و من به این قضیه ایمان دارم.

کارگردان نمایش "گربه‌های محله قانزاریا" افزود: امیدوارم مسؤولان حمایت کنند تا کارها در دقیقه آخر انجام نشود چرا که این امر بسیار به کار لطمه می زند.

به گزارش ایسنا؛ این نمایش از 8 تا 22 شهریورماه هر شب رأس ساعت 20 در سالن اصلی تالار هنر به روی صحنه خواهد رفت. سعید یاردوستی، اسماعیل سلمانی، عادل یوسفی، شهرام علی پور، امین سپهرنژاد به عنوان بازیگران؛ عباس جلیل زاده به عنوان بازیگر و کارگردان؛ پونه خامین و ملیکا غلامی، طراحان صحنه؛ مهدی غلامی، طراح پوستر و بروشور؛ علیرضا اکبری، تهیه کننده؛ مهسا کاظمی، منشی صحنه و لباس؛ علیرضا ورشاوی، مدیر تولید و مجری طرح و هاجر پورسینا نیز به عنوان نویسنده در این نمایش ایفای نقش کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha