• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95060905918
  • خبرنگار : 71457

مسکو: مخالفان تندرو مانع رسیدن کمک‌های انسانی به حلب می‌شوند

مسکو: مخالفان تندرو مانع رسیدن کمک‌های انسانی به حلب می‌شوند

وزارتخارجه روسیه اعلام کرد که مخالفان تندرو سوری مانع از انجام عملیات انسانی سازمان ملل در حلب شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارتخارجه روسیه در بیانیه‌ای عنوان داشت که در لحظه آخر، مخالفان تندرو شروط غیر قابل قبول و غیرواقع بینانه‌ای مطرح کردند تا اجازه ارسال کاروانی از کامیون‌های حامل مواد غذایی به ساکنان حلب را ندهند.

در این بیانیه آمده است، این رفتارهای تحریک‌آمیز نشانگر وجهه واقعی کسانی است که به دروغ ادعای مبارزه برای مردم سوریه را دارند و کسانی که شرم نمی‌کنند و از وضعیت انسانی فجیع برای تحقق اهداف ویرانگر خود بهره ببرند.

زاخارووا عنوان داشت: مسکو دیگر از چگونه پوشش این رخداد توسط رسانه‌های غربی تعجب نمی‌کند، رسانه‌هایی که نسبت به باج خواهی وقیحانه افراد مسلح از کارمندان امور انسانی سازمان ملل سکوت اختیار کرده‌اند.

وی افزود که حامیان مالی مخالفان مسلح سوری و سرپرستان آنها یک بار دیگر عدم اراده یا ناتوانی‌شان را نسبت به تاثیر بر گروه‌های مخالف نشان دادند و با این کار ساکنان حلب را گروگان‌های بازی‌های سیاسی کثیف قرار دارند و می‌توان این کار را به عنوان تلاشی جهت خدمت رساندن به تندروها و تروریست‌ها تفسیر کرد.

طبق بیانیه، باوری نسبت به این امر وجود دارد که به جای کاهش رنج ساکنان حلب و بهبود وضعیت انسانی در این شهر، کسانی هستند که برای یک چیز دیگری تلاش می‌کنند؛ اینکه فاجعه حلب موضوع صفحات نخست رسانه‌ها برای طولانی ترین زمان ممکن باقی بماند. این رخداد اخیر ماهیت آشوب طلب مخالفانی را نشان داد که مانع از رساندن کمک‌ها به مناطق تحت تصرف خود می‌شوند تا با استفاده از آن سیاه نمایی کنند.

زاخارووا تصریح کرد، مسکو امیدوار است که شرکایش در گروه بین المللی حمایت از سوریه برای "کشیدن افسار" کسانی که از حمایت آنها برخوردار هستند، اعمال فشار کنند تا مانع از توقف کامل تلاش‌های انسانی بین المللی در حلب شوند.

وی گفت که روسیه مصمم است با روحیه‌ای سازنده و با هماهنگی با سازمان ملل مقدمات عملیات انسانی بین المللی در حلب را آماده کند.

طبق این بیانیه، همچنین تاکید شده است که روسیه آماده است بر اساس دلایل انسانی، آتش‌بس‌های 48 ساعته‌ای اعلام کند تا ضامن رسیدن کمک‌ها به مناطقی در حلب که امکان دسترسی به آنها وجود دارد، باشد.

در همین حال، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل "یونیسف" خواهان توقف درگیری‌ها در مناطق غربی حلب بنا به دلایل انسانی شد.

این سازمان اعلام کرد که 35 هزار تن در این منطقه از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

طبق بیانیه یونیسف، نباید کودکان حلب در ترس همیشگی نسبت به حملاتی به سر ببرند که باعث شده است حلب یکی از خطرناک‌ترین شهرها در جهان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha