• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 95060905953
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

فروش صنایع دستی هنرمندان خراسان‌شمالی سنتی است

فروش صنایع دستی هنرمندان خراسان‌شمالی سنتی است

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: بازاریابی و نحوه فروش صنایع دستی هنرمندان این استان سنتی است.

محمد سویدانلویی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از مهمترین راه‌ها برای فروش محصولات صنایع دستی است، افزود: هنرمندان در این نمایشگاه می‌توانند بازاریابی و همچنین عرضه و فروش محصولات خود را انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در سال گذشته ادامه داد: شرکت کنندگان حاضر در این نمایشگاه توانستند بیش از 15 میلیارد ریال محصولات خود را به فروش برسانند و در نمایشگاه عید نوروز نیز موفق شدند بیش از 9 میلیارد ریال از صنایع دستی تولیدی را بفروشند.

سویدانلویی در پاسخ به این مطلب که شنیده شده تعداد کمی از استان‌ها در نمایشگاه ملی صنایع دستی که قرار است فردا در محل بوستان بش قارداش برگزار شود، شرکت کرده اند، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و تاکنون 22 استان برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند. فقط حدود هشت استان به دلیل اینکه در خود استان‌های آن‌ها نمایشگاه صنایع دستی همزمان با این نمایشگاه ملی برگزار می‌شد، اقدام به ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: هیچ مشکلی درخصوص برگزاری نمایشگاه فردا وجود ندارد اما این اداره کل برای برگزاری نمایشگاه با کمبود شدید اعتبار مواجه است و هزینه‌های برگزاری این نمایشگاه نیز از طریق مشارکت بخش خصوصی تامین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی با بیان اینکه برای برگزاری این نمایشگاه مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار نیاز است، توضیح داد: این رقم در کارگروه میراث فرهنگی پیشنهاد و مصوب شده است اما به دلیل اینکه اعتبارات نمایشگاه‌ها هزینه‌ای است تاکنون یک ریال از آن رقم اختصاص نیافته است.

وی ابزار امیدواری کرد که مشکل حقوقی پرداخت اعتبارات برگزاری نمایشگاه میان دیوان محاسبات و سازمان مدیریت برطرف شود تا بتوان برای برگزاری نمایشگاه‌های دیگر برنامه‌ریزی‌های بهتری کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha