• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95061408775
  • خبرنگار : 71129

پوتین: از خارج نمی‌توان دموکراسی را آورد

پوتین: از خارج نمی‌توان دموکراسی را آورد

رییس جمهوری روسیه در جریان نشست اقتصادی شرق دور گفت، رخدادهای یک دهه گذشته نشان داده که تلاش‌های خارجی برای دموکراتیزه کردن کشورهایی چون عراق، لیبی و سوریه تنها باعث خیزش تروریسم و نابودی زیرساخت‌های این کشورها شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه گفت: من همیشه بر این باور بوده‌ام که نمی‌توان از خارج سیستم‌های سیاسی و قدرت‌های کشورهای دیگر را تغییر داد. من مطمئنم که رخدادهای یک دهه گذشته به ویژه در عراق، سوریه و لیبی برای این منظور مثال‌های خوبی است که نشان می‌دهد دخالت‌های خارجی برای دموکراتیزه کردن این کشورها تنها باعث نابودی سیستم‌های دولتی در آنها و خیزش تروریسم در این کشورها شده است.

رییس جمهوری روسیه ادامه داد:‌ آیا شاهد دموکراسی در لیبی هستید؟ شاید روزی این اتفاق در این کشور بیفتد. یا آنچه در عراق دارد رخ می‌دهد را شاهد هستید؟ آینده این کشور به طور کلی چه می‌شود؟ اینها سوالاتی بزرگ هستند که باید به آنها پاسخ داده شود. چنین اتفاقی در حال رخ دادن در سوریه نیز است. ما هر روز می‌شنویم که بشار اسد، رییس جمهوری این کشور باید برود و کسی از خارج از این کشور چنین چیزی را می‌خواهد. چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ آیا این مساله با هنجارهای بین‌المللی مناسبتی دارد؟ آیا بهتر نیست که صبور باشیم و تغییرات بنیادی در جامعه را ترویج کنیم و منتظر بمانیم تا این تغییرات به صورت طبیعی رخ دهند؟

پوتین گفت: این تغییرات یک روزه اتفاق نمی‌افتند بلکه با خرد سیاسی رخ می‌دهند. باید تغییرات بنیادی و ساختاری ایجاد شود، به ویژه در زمینه سیستم سیاستگذاری اجتماعی.

رییس جمهوری روسیه در پاسخ به سوالی درباره تغییرات در مورد موضع ترکیه در قبال بحران سوریه و روابط میان آنکارا و مسکو گفت:‌ در حال حاضر روابط میان دو کشور بهتر شده است. ترکیه بابت ساقط کردن جنگنده روسی از ما عذرخواهی کرد. ما شاهد تمایل کامل رییس جمهوری ترکیه در برقراری مجدد روابط میان دو کشور بودیم. ما اشتراکات زیادی در دریای سیاه، خاورمیانه و در سطح جهانی داریم و به همکاری‌های خود ادامه می‌دهیم. قبلا هم گفته بودم که ما دارای منافع مشترکی هستیم که باید با کمک یکدیگر به آنها رسیدگی کنیم و یکی از این موارد مساله سوریه است. همچنین باید به این مساله اشاره کنم که ما مخالف هرگونه نقض قوانین بین‌الملل از سوی ترکیه به ویژه مداخله در تمامیت ارضی سوریه بدون اجازه دولت دمشق و همچنین افزایش حملات علیه یگان‌های مدافع خلق در سوریه هستیم و آن را توجیه ناپذیر می‌دانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha