• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95061409343
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

اختصاص 35 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی

اختصاص 35 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی از اختصاص اعتباری 35 میلیارد تومانی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رشیدیان امروز در مراسم رونمایی از 4 طرح شرکت‌های دانش‌بنیان که در پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون از این اعتبار 24 میلیارد تومان به 40 شرکت دانش‌بنیان اختصاص یافته و باقی آن نیز تا پایان سال جاری تحقق‌ می‌یابد.
وی ادامه داد: سیاست‌ دولت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع موانع کاری آن‌هاست که به این منظور 50 درصد اعتبار برای سرمایه‌گذاری در بخش آزمایشگاه‌های این شرکت‌ها درنظر گرفته شده که امیدواریم به زودی شاهد راه‌اندازی آزمایشگاه‌های بومی در استان باشیم.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه رویکرد کلان اقتصاد مقاومتی در کشور صنعت و تولید را به سمت بومی‌سازی دانش پیش می‌برد، تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های مطلوب استان در بهره‌مندی از دانشمندان و جوانان، اقدامات موثری در حوزه‌های مختلف صورت گرفته که پیش از هر چیزی به همت خود آنان بستگی دارد.
رشیدیان با تاکید بر اینکه با حمایت‌های دولت و مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان قوت گرفته‌اند، افزود: اخیرا شاهد خدمات موثر تولیدکنندگان استان در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم که می‌تواند برای کشور علاوه بر خودکفایی در تولید، ظرفیت صادرات را نیز فراهم کند.
 وی گفت: باید شرکت‌های دانش‌بنیان به شرکت‌های صنعتی تبدیل شوند زیرا اگر شرکت‌های تولیدکننده، دانش‌بنیان شوند، سریع‌تر به هدف مورد نظر دست می‌یابند.
استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: درآمد حاصل از فضای مجازی و آی‌تی بسیار زیاد است ولی با وجود آنکه بستر مناسبی برای آن فراهم است، از این ظرفیت در کشور و استان استفاده چندانی نمی‌شود.
  
در ادامه این مراسم دکتر حسن‌ علم‌الهدایی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان، با اعلام اینکه خراسان رضوی سومین استان فعال دانش‌بنیان کشور پس از تهران و اصفهان محسوب می‌شود، اظهار کرد: 280 شرکت در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت می‌کند که از این بین 137 شرکت دانش‌بنیان نوپا وغیرنوپاست.
وی ادامه داد: براساس مذاکراتی که با مسئولان صورت گرفته، صنایعی که بتوانند بخش پژوهشی خود را فعال و تامین کنند، 50 درصد از بودجه این بخش به آن‌ها اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha