• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95061509648
  • منبع : نمایندگی کرمان

کرمان رتبه اول کشور در بیمه محصولات

کرمان رتبه اول کشور در بیمه محصولات

ایسنا/کرمان معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی شمال استان کرمان گفت: استان کرمان مقام اول کشور را در بیمه محصولات کشاورزی و رتبه دوم را در بیمه دام دارد.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی شمال استان کرمان گفت: استان کرمان مقام اول کشور را در بیمه باغات کشاورزی و رتبه دوم را در بیمه دام دارد.

"جواد احمدزاده" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ، با اشاره به عملکرد بیمه کشاورزی محصولات شمال استان کرمان اظهار کرد: در سال زراعی 94-93 با همکاری متولیان امر 94 هزار هکتار از سطح باغات را که قابلیت بیمه شدن داشتد، تحت پوشش بیمه قرار دادم.

وی با اشاره به اینکه این میزان 17 محصول باغی را تحت پوشش قرار داده است، افزود: پسته بیشترین درصد را به میزان 75 هزار هکتار در ضریب نفوذ بیمه دارد و باغات خرما در رتبه بعدی با 10 هزار و 976 هکتار تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

احمدزاده تصریح کرد: در مجموع برای بیمه محصولات باغی آنچه از سهم کشاورز دریافت شد، 248 میلیارد ریال بوده و غرامت پرداخت شده در سال زراعی 94-93 مبلغ 819 میلیارد ریال و بیش از دو نیم برابر سهم دریافتی از کشاورزان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته 34 نوع محصول تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، بیان کرد: 23 میلیون قطعه نیمچه گوشتی، 543 هزار واحد دامی سبک و سنگین و در مجموع 19 هزار و 763 هکتار سطح زراعی تحت پوشش قرار گرفته است.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه بیمه این محصولات توسط 54 هزار و 809 نفر از بهره برداران در 72 هزار قرارداد منعقد شده است، افزود: 90 درصد باغات خرمای شمال استان که قابلیت داشته، بیمه شده اند اما در پسته و دام ظرفیت خالی زیادی دربحث بیمه وجود دارد.

احمدزاده اظهار کرد: از سال گذشته با توجه به اینکه قرار شد عملا تامین اعتبار غرامت های پرداختی بیمه توسط دولت پرداخت شود، پرداخت ها صورت گرفته و 10 میلیارد تومان طلب داریم، پیگیری هایی صورت گرفته و به محضی که دولت تامین اعتبار کند و به صندوق واریز کند، به کشاورزان پرداخت می شود.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه بیشترین مبلغ غرامت مربوط به باغات است و مبلغ خساراتی که باید به باغات خرما در رستم آباد بم پرداخت شود، از سال زراعی قبل مانده است، گفت: در سال زراعی 95-94 علی رغم چالش مالی، 97 هزار هکتار از باغات بیمه شده و در محصول پسته افزایش سطح بیمه شده را داشتیم که 76 هزار و 400 هکتار مربوط به پسته و 10 هزار و 968 هکتار مربوط به خرماست.

وی افزود: در بیمه کردن سطوح زراعت به 34 هزار هکتار رسیدیم و بیشترین سطح مربوط به گندم آبی است و امیدواریم تا پایان سال زراعی جاری در دام و طیور نیز به تعداد ابلاغی برسیم.

احمدزاده گفت: استان کرمان مقام اول کشور را در بیمه باغات کشاورزی و رتبه دوم را در بیمه دام دارد.

وی در ادامه با تشکر از صبوری بهره برداران در زمینه پرداخت غرامت تصریح کرد: با توجه به چالش مالی در کشور، 90 درصد غرامت را پرداخت کرده ایم و این پرداخت ها متمرکز از طریق سامانه بیمه کشاورزی صورت می گیرد و دست استان نیست.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی شمال استان کرمان خاطرنشان کرد: ارزیابی خسارت های وارده از عوامل خطر در سال زراعی جاری، در حال ارزیابی است که طی یک ماه آینده به اتمام می رسد و پرونده ها برای دریافت غرامت به موقع ارسال خواهد شد.

 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha