• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95061509666

یک روزنامه چینی: رسانه‌های غربی حادثه بدو ورود اوباما به چین را بزرگ کرده‌اند

یک روزنامه چینی: رسانه‌های غربی حادثه بدو ورود اوباما به چین را بزرگ کرده‌اند

یک روزنامه چینی نوشت، اتفاقی که در بدو ورود رئیس جمهوری آمریکا به چین افتاد مساله‌ای "کم اهمیت و ناچیز" بوده و رسانه‌های غربی آن را بزرگ کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، شنبه بعد از ظهر با ورود باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به فرودگاه هانگژوی چین وضعیتی آشفته و نابسامان شکل گرفت.

پس از آن مقامات چینی و آمریکایی درگیری‌های لفظی با یکدیگر داشتند.

این درگیری‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که یکی از ماموران سرویس مخفی آمریکایی مجبور به ورود به این مساله شد.

در همین حال گمانه زنی‌هایی وجود دارد که پکن در اقدامی حساب شده و غرض آمیز به صورت تحقیر آمیز با اوباما رفتار کرده که برخلاف سایر سران کشورهای مدعو به نشست سران گروه ۲۰ در بدو خروج از هواپیما با فرش قرمز و تشریفات رو به رو نشد. البته یکی از منابع دولتی چین این گمانه زنی‌ها را رد کرده است.

در همین حال روزنامه گلوبال تایمز چین به عنوان یکی از روزنامه‌های حزب کمونیست در شماره امروز (دوشنبه) خود از احتمال مقصر بودن فرودگاه در این مساله خبر داد و نوشت: رسانه‌های غربی این حادثه را بزرگ کرده‌اند در حالیکه اوباما تلاش کرد آن را کوچک جلوه دهد. این مساله به ما القا می‌کند که بخشی از فضای تنش آمیز میان چین و آمریکا می‌تواند ناشی از رسانه‌های غربی باشد که معمولا از کاه کوه می‌سازند.

در ادامه این سرمقاله آمده است که این حادثه کوچک بر همکاری‌های آمریکا و چین سایه نخواهد انداخت چرا که "اوباما قطعا نمی‌خواهد پیش از ترک کاخ سفید روابط پکن و واشنگتن را تغییر دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha