• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95061510016
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان:

آمار سرقت کابل از شبکه کاهش یافت

آمار سرقت کابل از شبکه کاهش یافت

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته با بالا رفتن قیمت مس، میزان سرقت کابل در شبکه افزایش یافت، گفت: امسال نسبت به سال گذشته آمار سرقت کابل از شبکه 70 درصد کاهش یافت، اما سال گذشته 2.5 میلیارد تومان از این طریق به شبکه توزیع شهرستان خسارت وارد شد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا پیرپیران امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال حدود چهار درصد تعداد مشترکین افزایش یافت، اما رشد مصرف به یکباره منحنی حدود هفت درصد را طی کرد که این رقم نشان می‌دهد در حوزه مدیریت مصرف و استفاده بهینه باید قدم‌های بیشتر و جامع‌تری برداشته شود.

وی با بیان اینکه برق با عنوان گرانبهاترین انرژی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: در هفته دولت 477 پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 33 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه حوزه کاری این ارگان حدود 17 هزار کیلومتر مربع است، گفت: این حوزه شامل 14 شهر و 304 روستا است و تمام روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

پیرپیران با اشاره به وجود یک میلیون و 80 هزار مشترک در این حوزه، اضافه کرد: 78 درصد این مشترکین در بخش خانگی، چهار درصد در بخش عمومی، یک درصد در بخش کشاورزی، یک درصد در صنعت و 16 درصد در سایر موارد است.

وی ادامه داد: 13 درصد انرژی برق در بخش کشاورزی، 29 درصد صنعت، 37 درصد در بخش خانگی، 10 درصد در بخش عمومی و 11 در سایر موارد مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: امسال نسبت به سال 94 در بخش خانگی شاهد رشد 7.96، در بخش عمومی رشد 11.8در بخش کشاورزی رشد 8.53 و در سایر موارد رشد 9 درصدی بوده‌ایم اما در بخش صنعت با کاهش 2.4 درصدی مواجه شده‌ایم.

پیرپیران اظهار کرد: در کشور در بخش خانگی سه برابر متوسط جهانی انرژی مصرف می‌شود، در حالی که آمار متوسط جهانی 900 کیلووات ساعت در سال است، این رقم در کشور ما دو هزار و 700 کیلووات ساعت در سال می‌شود. شدت مصرف انرژی الکترونیکی در کشور دو تا پنج برابر میانگین جهانی مصرف انرژی است که در مقایسه با کشور ژاپن این رقم 10 برابر می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا در خصوص سرقت کابل‌های شبکه توزیع برق، افزود: سال گذشته به دلیل قیمت بالای مس، میزان سرقت در شبکه افزایش یافت، اما امسال خوشبختانه با هماهنگی نیروی انتظامی و تبدیل شبکه‌های برون شهری شاهد کاهش آمار سرقت در این بخش بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان افزود: امسال نسبت به سال گذشته آمار سرقت کابل از شبکه 70 درصد کاهش یافت، اما سال گذشته 2.5 میلیارد تومان از این طریق به شبکه توزیع شهرستان خسارت وارد شد.

پیرپیران گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از تجهیزات هوشمندسازی شبکه‌های توزیع برق نصب شده است و تعداد نقاطی که تاکنون هوشمند شده حدود 50 نقطه است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال باید تمام خدمات به صورت مکانیزه باشد، اضافه کرد: حدود 85 درصد از خدمات این ارگان به صورت غیر حضوری به مشترکین ارائه می‌شود که امیدواریم تا پایان سال این رقم به بالای 90 درصد افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: پیک بار مصرف در سال جاری نسبت به سال گذشته 7.8 درصد رشد داشت به طوری که امسال این رقم یک هزار و 59 مگاوات و سال گذشته 989 مگاوات است که برای بهینه سازی مصرف برق باید پیک بار شبکه کاهش و کنترل بار روی شبکه انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha