• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95061610390
  • خبرنگار : 90089

مافی مطرح کرد،

آمادگی کمیسیون فرهنگی و فراکسیون گردشگری برای اصلاح قانون گردشگری

آمادگی کمیسیون فرهنگی و فراکسیون گردشگری برای اصلاح قانون گردشگری

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: تعطیلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مراکز تابعه در روزهای تعطیل اشتباه محض و مانع افزایش درآمد این سازمان است.

پروانه مافی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: کمیسیون فرهنگی و فراکسیون گردشگری می‌توانند در صورت نیاز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قانون این سازمان را به نحوی تغییر دهند که روزهای تعطیل تقویم سالانه برای کارکنان این سازمان و مراکز تابعه به نحوی تغییر کند که منجر به افزایش چشمگیر درآمدهای این سازمان شود.

نماینده مردم تهران در مجلس، تغییر روزهای کاری کارکنان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مراکز تابعه را یک ضرورت دانست و افزود: قاعدتا مردم اعم از کارکنان و کارگران و مشاغل آزاد روزهای تعطیل خود را به گشت و گذار و مراجعه به موزه‌ها و مراکز گردشگری و تفریحی اختصاص می‌دهند حالا اگر این مراکز در روزهای تعطیل، به روی بازدیدکنندگان بسته باشند اصلا احساس خوبی به مردم نمی‌دهد.

وی درآمد صنعت توریسم و گردشگری را قابل رقابت با درآمدهای نفتی دانست و افزود: در تعجبم که چرا مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اعمال تغییراتی ساده در ساعات کار مراکز تابعه به خصوص در کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ و کوچک که سرشار از مراکز گردشگری، تفریحی و تروریستی است سیاستی واحد برای افزایش درآمدهای سازمان متبوع خود اتخاذ نمی‌کنند.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس ابراز تاسف کرد: البته هنوز نگاه عمیق و درون‌زا نسبت به صنعت گردشگری که بتواند این صنعت را به عنوان عامل مهم در اقتصاد کشور سهیم کند، وجود ندارد. هر چند که طی سالهای اخیر تغییراتی در این رویکرد اتفاق افتاده اما کافی نبوده است.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس صنعت گردشگری زیارتی، طبیعی، تاریخی و تفریحی را از ظرفیت‌های بخش گردشگری کشور دانست که نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت جامع با رویکرد درآمدزایی بیشتر است، سپس اظهار کرد: ظرفیت ایران از جهت وجود مکان‌ها و مراکز گردشگرپذیر در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان غیرقابل مقایسه است آیا منطقی نیست برای افزایش درآمدهای دولت تدبیری اساسی برای صنعت گردشگری کشور شود؟

مافی خواستار همگرایی مجلس و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای رفع چالش‌های موجود سازمان و بهبود درآمدهای ناشی از رونق صنعت گردشگری کشور شد و افزود: نمایندگان عضو فراکسیون گردشگری می‌توانند در تعامل با مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مشکلات و معضلاتی که در مسیر صنعت گردشگری کشور وجود دارد را بررسی و راه‌حل‌های خود را در جهت افزایش درآمدهای صنعت گردشگری کشور به صورت طرح یا لایحه به صحن علنی مجلس ارائه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha