• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95061610634
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک عضو هیئت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

پاستیل و ژله منبع مناسبی برای استخوان سازی نیستند

پاستیل و ژله منبع مناسبی برای استخوان سازی نیستند

ایسنا/اصفهان یک عضو هیئت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پاستیل و ژله منبع مناسبی برای استخوان سازی نیستند و می توان برای این منظور از ژله‌ طبیعی استخوان گوساله و گوسفند استفاده کرد.

محمد حسن انتظاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه مصرف پاستیل و یا ژله برای بدن مضر است، اظهار کرد: اگرچه این موارد غذایی حاوی ژلاتین و برای استخوان مفید است اما رنگ استفاده شده در این مواد مصنوعی و غیربهداشتی است.

وی با بیان اینکه رنگ استفاده شده در این مواد به دلیل اینکه غیرخوراکی است منجر به مشکلات گوارشی، مسمومیت و حساسیت می شود، گفت: پزشکان تغذیه به هیچ وجه مصرف ژله و پاستیل را برای استخوان سازی توصیه نمی‌کنند.

این متخصص تغذیه در خصوص اینکه آیا ممکن است استفاده از پاستیل و ژله ناقل بیماری گاو به انسان باشد، افزود: در گذشته اصطلاح جنون گاوی مطرح بود، اما در حال حاضر بیماری دیگری مطرح نشده است. در گذشته گفته می‌شد از این دسته مواد به دلیل ابتلا به جنون گاوی استفاده نشود.

 انتظاری با بیان اینکه کودکان تمایل زیادی به تنقلات مانند چیپس، پفک و پاستیل دارند، خاطر نشان کرد: تمام این مواد، تنقلات نامناسبی برای کودک محسوب می‌شود و انتخاب خوبی میان هیچ کدام وجود ندارد بنابراین توصیه می‌شود کودکان کمتر این تنقلات را مصرف کنند.

وی با اشاره به اینکه والدین باید از کودکی ذائقه فرزندانشان را به سمت مصرف میوه‌ها سوق دهند، ادامه داد: والدین از موادی که تغییر شکل یافته هستند و به ویژه رنگ مصنوعی به آنها اضافه شده کمتر در رژیم غذایی کودکان استفاده کنند.

این عضو هیئت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: پاستیل و ژله به هیچ عنوان منبع مناسبی برای استخوان سازی نیست و برای استخوان سازی می توان با پخت استخوان گوسفند یا گاو از ژله‌ طبیعی استخوان  استفاده کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha