• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95061610732
  • منبع : نمایندگی لرستان

معاون استاندار:

کشاورزی لرستان مستعد تولید 4 میلیون تن محصول است

کشاورزی لرستان مستعد تولید 4 میلیون تن محصول است

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: کشاورزی استان مستعد تولید 4 میلیون تن محصول است.

‌به گزارش ایسنا‌، مهرداد غضنفری در سی و یکمین مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی لرستان که در سالن اجلاس سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت‌های علمی، صنعتی و اجتماعی مرهون موفقیت‌های بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: هنگامی‌که حاصل کار کشاورزی منجر به تامین غذا و سیر شدن شکم بشر شد، این فرصت ایجاد شد تا او به مباحث علمی بپردازد و با فراغ بال به دنبال توسعه و مسائل صنعتی و اجتماعی برود.

غضنفری افزود: متاسفانه در حوزه کشاورزی رده‌پای خطرناکی تحت عنوان خود کم‌بینی و عدم اعتماد به نفس وجود دارد که باید این مهم برطرف شود.

غضنفری با بیان اینکه امروز کشاورز ما در کنار کار در مزرعه نیازمند یک فعالیت مشترک و صنف است که بایستی از آن مسیر به حقوق خود برسد، بیان کرد: تشکیل صنف کشاورزان کار میمون و مبارکی است و این اعتقاد و نگرش جدید باعث شکل‌گیری تفکری جدید خواهد شد که پیام آن دستاوردهای جدیدی و انقلاب و تحولی در بخش کشاورزی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: کشاورزان باید در صنفی با چارچوب و قانونمند در کارهای جمعی شرکت و پیگیر حقوق خود باشند.

وی بر لزوم ایجاد نظام صنفی کشاورزی دراستان تاکید کرد و ‌با اشاره به اینکه نظام صنفی مالکیت اعضا را هویت‌می‌‌ بخشد تا منابع تامین سرمایه از جمله بانک‌ها به پشتوانه این سرمایه‌های اصیل از این فاز در ارتباط با سرمایه بهره گیرند، اضافه کرد: تعاونی‌ها می‌توانند برای قوت نظام صنفی شرط بگذارند.

غضنفری با بیان اینکه هم‌اکنون در تولید گندم حائز رتبه هفتم یا هشتم کشور هستیم، افزود: این مهم خود را در روند روبه رشد مهارت و دانش در مجموعه تولیدکنندگان و در افزایش تولید نشان داده است.

معاون استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اعم از احیای واحدهای تولید، کشت و صنعت و سدها در استان صورت گرفته است، اضافه کرد: با توجه به اینکه لرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی است، 72 درصد منابع در اقتصاد مقاومتی باید توسط بخش خصوصی تامین شود که این مهم مورد توجه قرار گیرد.

غضنفری کشاورزی لرستان را مستعد تولید 4 میلیون تن محصولات دانست و با تاکید براینکه با تغییر الگوی کشت، استفاده بهینه از منابع آبی، تغییر شیوه‌های آبیاری، و توسعه سیستم های مدرن آبیاری این مهم شدنی است، بیان کرد: 30 درصد مزارع استان به سیستم آبیاری مدرن مجهز شدند و تا این مقطع نیز این رقم به 2000 هکتار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها و مدیران آنها بدانند که جزو چرخه اقتصادی کشور هستند و باید خلق ارزش کنند، یادآور شد: تاکنون 500 میلیارد تومان اعتبار در قالب بخش تولید تزریق شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی محصور به یک زمان نیست، اظهار کرد: این اقتصاد در مقابل شوک‌های سیاسی و اقتصادی مقاوم است و خوشبختانه شاهدیم که مشارکت مردم در حوزه اقتصاد در سال گذشته 2درصد افزایش داشته و این در حالیست که این مهم در کشور یک درصد بوده است.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha