• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95061610895
  • منبع : نمایندگی مازندران

کدورت آب در فریدونکنار

کدورت آب در فریدونکنار

ایسنا/مازندران رئیس اداره آب فریدونکنار از برطرف شدن مشکل کدورت آب در چند روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، جعفرجعفرنیا در جلسه‌ شورای اداری فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه آب شهر فریدونکنار توسط هشت حلقه چاه در منطقه دابودشت شهرستان آمل با بارگیری حدود ۱۹۰ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود، اظهار کرد: با این ظرفیت به غیر از شهر فریدونکنار ۶ روستا هم از این چاه‌ها بهره‌برداری می‌کنند.

وی گفت: با توجه به این حجم بهره برداری از آب، فریدونکنار حدود ۵۰ لیتر برثانیه در فصل تابستان کمبود آب دارد و همین امر موجب می‌شود نتوان ذخیره مناسبی داشت تا در مواقع بحرانی از آن استفاده شود.

رئیس اداره آب فریدونکنار تصریح کرد: فریدونکنار دارای مخازن ذخیره به اندازه ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب است و می‌تواند در مواقع بحرانی تا ۱۶ ساعت آب شهر را تامین کند به دلیل کمبود آب نمی‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

جعفرنیا، دلیل کدورت آب فریدونکنار را یون آهن موجود در آن دانست و خاطرنشان کرد: سفره‌های آب زیرزمینی منطقه دابودشت به مقداری فراوانی یون آهن دارد. برای برطرف کردن مشکل کدورت آب لازم است شیرهای تخلیه در خط انتقال و شبکه نصب شود تا شست‌وشوی کافی صورت گیرد و همچنین از قطع و وصل آب جلوگیری شود چراکه این یون‌ها در لوله‌ها ته‌نشین می‌شوند و به محض قطع شدن آب و وصل مجدد به دلیل تلاطم آب از جای خود کنده می‌شوند و به جریان می‌افتند.

‌رئیس اداره آب فریدونکنار با اشاره به طوفان روزهای گذشته در این شهرستان گفت: در ساعت‌های اولیه طوفان، گروه‌های اداره آب در محل کار حاضر شدند و با تلاش فراوان توانستند تا ساعت ۱۲ ظهر از هواگرفتن خط‌ها جلوگیری کنند. پس از قطع آب به کمک شهرداری و شهرستان‌های دیگر تانکرهای آب به فریدونکنار انتقال داده شد تا مشکل شهروندان به‌ویژه بیماران برطرف شود.

وی با بیان اینکه در هر روز ۱۶٫۹ میلیون لیتر آب به شهرستان تزریق می‌شود، گفت: با توجه به اینکه مصرف آب فریدونکنار فراوان است مردم این شهرستان در روز قطع آب به هیچ عنوان حضور تانکرها را احساس نکردند.

‌رئیس اداره آب فریدونکنار در پایان گفت: در چند روز آینده مشکل کدورت آب فریدونکنار با توجه به تلاش‌های صورت گرفته برطرف می‌شود.

امیرحسین سالاریه، رئیس اداره امور توزیع آب روستائی فریدونکنار و بابلسر نیز در این جلسه اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت ذخیره مجتمع آبرسانی شهدای مدافع حرم اوکسر کریم‌کلا و حفظ ذخیره آبی مجتمع روستایی سروش مشکلات آب منطقه برطرف شد. رفع خرابی تابلوی برق، کابل‌ها و الکتروموتور، راه اندازی یک حلقه چاه توسط دیزل ژنراتور و آبرسانی به ۱۶ روستا بلافاصله پس از وقوع حادثه از جمله کارهای بود که انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت ذخیره مجتمع آبرسانی شهدای مدافع حرم اوکسر کریم‌کلا و حفظ ذخیره آبی مجتمع روستائی سروش و پمپاژ آب در سه بازه زمانی یک ساعته موجب شد تا با سرعت بیشتر مشکلات آب منطقه برطرف شود.

رئیس اداره امور توزیع آب روستایی فریدونکنار و بابلسر به دیگر اقدام‌های اداره امور توزیع آب در زمان بحران اشاره کرد و افزود: پیگیری برقراری برق و در مدار آمدن چاه دوم در روز دوم و آبرسانی با تانکر سیار از فعالیت‌هایی بود که انجام شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha