• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95061711119
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

فرماندار طرقبه:

تمبر ثبت مهارت پخت شیشلیک شاندیز رونمایی شد

تمبر ثبت مهارت پخت شیشلیک شاندیز رونمایی شد

ایسنا/خراسان رضوی ‌فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز با اشاره به رویکرد این شهرستان برای خروج از گردشگری تک بعدی عنوان کرد: از ظرفیت های رستوران‌های این شهرستان برای راه اندازی کتابخانه‌های قفسه باز استفاده کرده‌ایم تا این شهرستان در آینده به قطب کتاب ایران تبدیل شود.

‌به گزارش ایسنا،‌ سیدحسن حسینی در آیین جشنواره ثبت ملی مهارت پخت شیشلیک شاندیز اظهار کرد: شهرسان طرقبه شاندیز از دیرباز به عنوان میهمان خانه مشهد برای زائران فعالیت داشته است. ظرفیت‌های بی نظیر این شهرستان بسیار زیاد است و سالانه مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند.

‌وی ادامه داد: باید به این ظرفیت توجه ویژه ای شود. سه راهبرد عمده برای این شهرستان وجود دارد که یکی ارتقای سطح دسترسی‌ها به شهرستان بوده و دوم حفاظت از پهنه‌های اقلیمی این شهرستان است. همچنین استفاده از مقوله فرهنگ منطبق با ارزش‌های نظام اسلامی برای رهایی از تک بعدی بودن گردگشری انجام شده است.

وی تصریح کرد: در دو راهبرد نخست اقدامات قابل توجهی انجام شده است. در زمینه استفاده از ظرفیت‌های رستوران‌ها در دستور کار قرار گرفت و اتحادیه رستوران‌ها مصمم شده‌اند تا با تاسیس کتابخانه‌هایی قفسه باز مشتریان خود را برای مطالعه ترغیب نمایند، این امر یکی از اقداماتی است که در جهت خروج شهرستان از تک بعدی بودن در حوزه گردشگری انجام شده است. این اقدامات در جهت تبدیل این شهرستان به پایتخت کتاب ایران است.

فرماندار شاندیز خاطرنشان کرد: در برگزاری این جشن که نوعی شکر پروردگار در مقابل نعمات خداوند است، همه اقشار مردمی و ادارات شهرستان حضور داشته‌اند. رستوران‌های این شهرستان میزبان اصلی این مراسم بوده و در جهت ثبت آن نیز گام برداشته اند تا در آینده‌ای نزدیک این آثار ثبت جهانی شود.

در حاشیه این مراسم از تمبر ثبت مهارت پخت شیشلیک شاندیز رونمایی شد.



انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha