• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 95061711132
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

کشف 75 قطعه پرنده زینتی سهره از شکارچیان زنده‌گیر در اشنویه

کشف 75 قطعه پرنده زینتی سهره از شکارچیان زنده‌گیر در اشنویه

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اشنویه از کشف و ضبط 75 قطعه پرنده زینتی سهره از شکارچیان زنده‌گیر این پرنده خبر داد.

به گزارش ایسنا، «بقالی» اظهار کرد: بنا بر گزارش‌های مردمی مبنی بر وجود شکارچیان در یکی از روستاهای اشنویه سریعاً نیروی یگان اداره عازم محل شدند و به سه شکارچی که در حال زنده‌گیری پرنده زینتی سهره بودند برخورد کردند.

وی ادامه داد: در انجام این مأموریت مأمورین یگان حفاظت اداره موفق به کشف و ضبط 75 قطعه پرنده زینتی سهره، دو رشته تور دام و دو عدد قفس نگهداری ویژه سهره از متخلفان شدند .

بقالی افزود: به‌علت وجود باغ‌ها و شرایط توپوگرافی منطقه شکارچیان به محض مشاهده مأمورین از محل متواری شدند که با توجه به احتمال غیر بومی بودن شکارچیان برای مأمورین شناسایی نشدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اشنویه  گفت: تحقیقات محلی و میدانی برای شناسایی متخلفین توسط مأمورین یگان در دست بررسی بوده که به محض شناسایی به مرجع قضایی شهرستان معرفی خواهند شد. متأسفانه امسال به‌کرات این گونه تخلف در شهرستان اشنویه تکرار شده است که هر بار با همکاری مردم دوستدار محیط‌زیست شهرستان اشنویه و هوشیاری مأمورین با متخلفین برخورد شده است.

وی ادامه داد: اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اشنویه با تقدیر و تشکر از اهالی دوستدار محیط‌زیست شهرستان اشنویه از همگی مردم تقاضا دارد که کمافی‌السابق این اداره را در برخورد با همه تخلفات زیست‌محیطی یاری کنند.

گونه سهره طلایی به‌علت برخورداری از صدای آهنگین و سیمایی زیبا مورد توجه متخلفین بوده که در نهایت پس از زنده‌گیری برای نگهداری در قفس به فروش می‌رسد.

این پرنده در باغ‌ها، پارک‌ها، کشتزارها، بوته‌زارها و دره‌های پوشیده از درخت تا ارتفاع 2200 متری به سر برده و زمستان‌ها در کشتزارها و مزارع باز، علفزارها و اراضی مخروبه دیده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha