• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95061711190
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان:

33 کشتارگاه استان اصفهان در روز عید قربان فعال هستند

33 کشتارگاه استان اصفهان در روز عید قربان فعال هستند

ایسنا/اصفهان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: اگر مردم در روز عید قربان برای ذبح دام با شبکه دامپزشکی استان تماس بگیرند، مسئولان بازرسی و نظارت به محل قربانی دام حاضر و نظارت‌های بهداشتی لازم را انجام خواهند داد.

محمد کشتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، پیرامون تمهیدات اندیشیده شده از طرف اداره کل دامپزشکی استان برای عید سعید قربان اظهار کرد: بر حسب ضرورت در بحث بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان و به منظور سلامت مردمی که دام برای قربانی خریداری می‌کنند و افرادی که مصرف کننده هستند، همه ساله برنامه‌های نظارتی توسط اداره کل دامپزشکی انجام می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های دقیق و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری و شهرداری‌ها از یک ماه پیش انجام شد. تمامی 33 کشتارگاه سطح استان در روز عید قربان فعال هستند و علاوه بر آن تعدادی سایت در سطح و یا حاشیه شهر با همکاری شهرداری‌ها تعبیه خواهد شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: این سایت‌ها، محل‌هایی را که حداقل شرایط برای عرضه و یا کشتار دام باشد را مشخص می‌کند. در این سایت‌ها شرایط برای ذبح دام نیز مهیا خواهد بود.

کشتکار اضافه کرد: به شهروندان توصیه می‌شود که در کشتارگاه‌ها و یا سایت‌هایی که در سطح شهر مشخص شده‌اند، عمل ذبح را انجام دهند، چراکه در این ذبح‌ ها دکتر دامپزشک، کارشناس دامپزشکی و ناظر بهداشتی و شرعی حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: 58 اکیپ ثابت و 28 اکیپ سیار برای روز عید قربان پیش بینی شدند که در سطح شهرستان‌های استان اصفهان حضور خواهند داشت تا نظارت‌های لازم برای ذبح دام انجام دهند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: بازرسان بهداشتی به منظور افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه انتقال بیماری‌ها و ابتلا مصرف کنندگان به بیماری‌ها از طریق گوشت از جمله بیماری تب کنگو، تلاش می‌کنند.

کشتکار خاطرنشان کرد: در عید قربان سال گذشته 57 هزار و 92 راس دام و تعداد چهار و 421 لاشه توسط بازرسان بهداشت اداره دامپزشکی بازدید شد. چهار لاشه از این دام‌ها ضبط کامل و 68 لاشه اصلاح و 380 کبد آلوده ضبط و از مصرف انسانی خارج شد.

وی اظهار کرد: تمامی 23 شبکه دامپزشکی شهرستان از شش صبح تا یک بعدازظهر فعال هستند و پاسخگوی شهروندان خواهد بود. شهروندان می‌توانند علاوه برای ارتباط با شبکه دامپزشکی سراسر استان، از طریق شماره چهار رقمی 1512 موارد را انتقال دهند تا اکیپ بازرسی نظارت لازم را انجام دهند و پاسخگوی شهروندان باشند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: ذبح توسط ضابطین کشتارگاه‌ها و نظارت بهداشتی آن توسط اداره کل دامپزشکی انجام می‌گیرد. قانون این اجازه را در روز عید قربان داده است که مردم شخصا برای قربانی وارد عمل شوند و ما به صورت صددرصدی برخورد قانونی نمی‌کنیم. اما اگر مردم تماس بگیرند، مسئولان بازرسی و نظارت به محل قربانی حاضر می‌شوند و نظارت‌های بهداشتی لازم را انجام خواهند داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha